تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت سطح مقاومت ۶۵۳۷ دلار/تن را لمس کند و در صورتیکه این سطح با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطح ۶۵۸۰ می گردد.

در نمودار پایین مشخص گردیده است این حرکت اصلاحی که از سطح ۶۲۳۰٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر) آغاز شده هنوز تکمیل نشده است و به وضوح در چارت پایین مشخص است که این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ، ما هم اکنون در موج افزایشی c قرار داریم که این موج دیر یا زود قیمت را تا حدود منطقه ۶۵۸۰ و ۶۶۵۰ هدایت خواهد کرد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار گرفته اند که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

به باور ما این هدف برای قیمت جهانی مس تنها زمانی تایید خواهد شد که قیمت بتواند از سطح مقاومت اصلی ۶۵۳۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) عبور کند.

سطح حمایت قیمت جهانی مس نیز بر روی ۶۴۶۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته است و اگر به هر دلیلی این سطح شکسته شود موجب کاهش قیمت به سوی سطح ۶۴۲۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

بنابراین در نمودار پایین می بینیم که قیمت جهانی مس در حال رسیدن به سطح بالای ۶۵۰۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است و عبور قیمت از سطح ۶۵۳۷ نشان دهنده فشار صعودی بیشتر در موج افزایشی c است که هدفهای ۶۵۸۰ و ۶۶۵۰ دلار/تن را نشانه گرفته است که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مقداری به سطح ۱۹۶۲ دلار/تن اصلاح کند زیرا همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت به سطح حمایت خود در نرخ ۱۹۳۴ برخورد کرده است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است و در واقع سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که این موج از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر) آغاز شده است.

همانطور که روز گذشته گفتیم چنین به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی در اطراف این سطح مورد حمایت قرار گرفته و در حال برگشت و به سوی سطح ۱۹۶۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۹۳۴ شکسته شود زمینه را برای کاهش به سوی سطح حمایت ۱۸۹۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

در هر صورت برای امروز ادامه این حرکت بازگشتی می تواند راه را برای رسیدن به سطح مقاومت ۱۹۶۲ هموار ساخته و حتی در صورت شکست هدفهای ۱۹۸۹ و ۲۰۲۳ را نمایان کند.

با توجه به آن چیزی که در نمودار پایین مشاهده می شود پیش بینی می کنیم تحلیل امروز مبنی بر هدف بازگشت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۹۶۲ دلار/تن همچنان محقق گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم