تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت یورو کاملاً در بالای سطح ۱٫۳۲۰۰ تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱٫۳۳۰۶ ( بالاترین سطح روز گذشته ) راه را برای رسیدن قیمت به سطوح ۱٫۳۳۱۹ ( بالاترین نرخ روز ۲۵ فوریه ) و در ادامه ، احتمال امتداد تا سطح ۱٫۳۳۴۰ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۷۱۱ به ۱٫۲۷۴۰) وجود دارد. برای امروز از نوع سفارشهای داخل سیستم معاملاتی جهانی مشخص است که سفارشات خرید در دو مرحله ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۲۵ بعدی در منطقه ۱٫۳۲۰۰ سپس ۱٫۳۱۸۰ الی ۱٫۳۱۶۰ چیده شده اند.

پس از سخنان دیروز آقای دراقی ریس بانک مرکزی اروپا مبنی بر عدم کاهش نرخ سپرده بانکهای تجاری به زیر صفر درصد، میزان سفارشهای خرید یورو در حال بالا رفتن است و البته برای امروز تا قبل از گزارش اشتغال آمریکا (NFP) که قرار است در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام شود ، احتمالا بین منطقه ۱٫۳۲ و ۱٫۳۳ می ماند.

در هر صورت میزان سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۱۸۰ الی ۱٫۳۱۶۰ زیاد است که واقعا گذر از این سفارشها و رسیدن به نرخهای پایین بسیار سخت می باشد.   بنابراین اکنون منطقه ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۲۵ و سپس ۱٫۳۲۰۰ الی ۱٫۳۱۸۰ به عنوان حمایت عمل می کند که انتظار می رود، خریداران را برای ورود به پوزیشن خرید ترغیب کند که البته ما پیشنهاد می کنیم بدلیل سطوح مقاومت در نزدکی منطقه ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۱۱۹ سپس ۱٫۳۳۴۰ نسبت به تسویه خرید در محدوده نزدیکی ۱٫۳۳۰۰ اقدام نماید و سپس منتظر واکنش این زوج ارز به خبر اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

 به نظر می رسد که فروشندگان همچنان کنترل این زوج ارز را به دست گرفته اند و از این رو ، باید به انتظار کاهش تا سطح ۹۵٫۵۰ باشیم زیرا سفارشات فروش در منطقه ۹۷٫۳۰ و ۹۷٫۵۰ چیده شده اند . بنابراین اگر امروز فروشندگان وارد معامله شوند و قیمت به زیر سطح ۹۵٫۵۰ سقوط کند، می توان به انتظار سقوط تا هدف ۹۵٫۰۰ و حتی ۹۳٫۰۰ را داشت مخصوصا اگر امروز شاخص اشتغال آمریکا (NFP) کمتر از حد پیش بینی ها (۱۷۰۰۰۰+) اعلام شود.

این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان فروش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن را دنبال می کند. در چارت پایین مشخص است که خط روند صعودی این چند ماهه کاملا شکسته شده است و هدف کاهش به سوی ۹۵٫۰۰ و ۹۴ (منطقه کف ابر ایچیموکو)  می باشد. به هر حال تا زمانی که شواهد و قرائنی محکم از تغییر وضعیت فعلی نبینیم همچنان روند دلار در مقابل ین ژاپن را نزولی می دانیم.

در زوج EurJpy نیز در حال حاضر، انتظار می رود امروز در اطراف منطقه ۱۲۹٫۰۰ فرصتهای فروش تشکیل شود و حتی در محدوده نرخهای ۱۲۹٫۲۰ و ۱۲۹٫۵۰ فرصتهایی برای فروش با هدفهای ۱۲۶٫۵۰ و ۱۲۶٫۰۰ بوجود آید. در زوج ارز GbpJpy نیز سفارشات فروش امروز در بالای منطقه ۱۵۲ با حد سود ۱۴۷٫۵۰ و ۱۴۷٫۰۰ چیده شده اند و شکسته شدن قیمت در پایین سطح ۱۴۸٫۰۰ می تواند بار دیگر منجر به تشکیل حرکت نزولی که از منطقه ۱۵۲ شروع شده ، گردد و اگر همچنان وضعیت این زوج ارز در شرایط فعلی باقی بماند در کوتاه مدت و میان مدت باید انتظار کاهش بیشتر را داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

در این زوج ارز سطوح مقاومت پیشین که بر روی نرخهای ۱٫۵۵۲۵ و ۱٫۵۵۰۰ قرار داشتند ، اکنون به سطوح حمایت تبدیل شده اند. با شکسته شدن سطوح ۱٫۵۶۳۰ و ۱٫۵۶۸۵، انتظار می رود که حرکت قیمت به سوی نرخهای بالاتر ادامه یابد. فعلا در آستانه انتشار گزارش مهم اشتغال ماهانه ایالات متحده هستیم و پوند حرکت صعودی خود را ادامه می دهد و دیروز دیدیم که قیمت این زوج ارز با ثبت ۱٫۵۶۸۵ به بالاترین نرخهای ۴ ماهه گذشته صعود کرد.

تا کنون ( قبل از گزارش اشتغال آمریکا ) قیمت در منطقه بین ۱٫۵۶۰۰ و ۱٫۵۵۵۰ در نوسان بوده اما به دلیل نوسانات پس از اعلام گزارش  NFP، صبح امروز و با شروع بکار بازار اروپا ، شاهد اندکی تشکیل حرکت اصلاحی به سوی منطقه حمایت ۱٫۵۵۶۰ و ۱٫۵۵۵۰ بودیم

به هر حال در صورتی که امروز شاخص اشتغال آمریکا پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شود و این سناریو محقق شود باید انتظار موج دیگری از تقویت پوند را داشت که احتمالا در کوتاه مت سطح ۱٫۵۶۳۰ و ۱٫۵۶۸۵ سپس ۱٫۵۷۱۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) را نشانه خواهد رفت که در چارت زیر به وضوح مشخص است . با در نظر گرفتن این موضوع که خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه  و ۵۵ روزه به ترتیب در نرخهای ۱٫۵۳۴۰ و ۱٫۵۳۰۱ کاملا شکسته شده و قیمت بالای آن تثبیت شده است ، حرکت صعودی پوند قدرت خواهد یافت.

بنابراین برای امروز هرگونه کاهش در شاخص اشتغال آمریکا (۱۷۰۰۰۰+) و یا تغییر غیر منتظره در سایر آمارها ، می تواند موج صعودی جدیدی را بوجود آورد که منجر به صعود قیمت تا هدفهای ۱٫۵۶۳۰ و ۱٫۵۶۸۵ سپس ۱٫۵۷۱۰ گردد. سطوح حمایت نیز در منطقه بین ۱٫۵۵۵۰ و ۱٫۵۵۲۵ و ۱٫۵۵۰۰ پس از آن به ترتیب سطوح ۱٫۵۳۸۴ سپس ۱٫۵۳۴۰ الی ۱٫۵۳۰۱ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند