تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می کنید حرکت نزولی قیمت از سطح ۹۴٫۹۰ دلار/بشکه (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) موقتا در حوالی سطح حمایت ۵۳٫۶۹ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) متوقف شده است.

برای امروز باید حتما این سطح حمایت شکسته شود تا قیمت در سراشیبی سقوط تا حدود سطح ۴۹٫۶۱ قرار گیرد که به باور ما این موج نزولی قدرتمند C همچنان توانایی و قدرت خوبی برای رساندن قیمت به سطح ۴۹٫۶۱ در روزهای آینده را دارد.

با این حال، تا زمانیکه سطح مقاومت ۵۷٫۱۵ (بالاترین سطح روز ۱۶ دسامبر) و ۵۷٫۷۷ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) پایدار است، هر گونه حرکت اصلاحی با مشکل همراه بوده و احتمال سقوط قیمت به زیر سطح ۵۳٫۶۹ وجود دارد و پیش بینی می شود، در ادامه روند نزولی، قیمت به سطح ۲۳۸٫۲% اصلاحی برسد.

استمرار حرکت کاهشی در پایین این نرخ ۵۳٫۶۹، به معنای شروع حرکت نزولی شدید از سقوط هفته های اخیر است و در این جهت، هدف رسیدن به نرخ ۴۹٫۶۱ است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

از این رو در صورت شروع فشارهای نزولی، سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر نرخ ۵۳٫۶۹ به معنای آن است که روند نزولی که از نرخ ۹۴٫۹۰ شروع شده، در حال امتداد است.

ادامه حرکت نزولی می تواند قیمت را تا سطح حمایت ۵۳٫۶۹ برساند و شکسته شدن سطح حمایت ۵۳٫۶۹ می تواند به این معنی باشد که حرکت اصلاحی قیمت از این سطح حمایت در همان نزدیکی سطح مقاومت ۵۷٫۱۵ و ۵۷٫۷۷ تکمیل شده و بار دیگر، روند حرکت کاهشی به زیر سطح ۵۳٫۶۹ دلار/بشکه ادامه خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار می رود قیمت همچنان در روندی خنثی مابین نرخهای ۵۹٫۲۵ و ۶۰٫۷۷ دلار/بشکه قرار گیرید و پس از آن، با شکسته شدن سطح حمایت ۵۹٫۲۵ به سوی نرخ ۵۷٫۶۲ حرکت کند.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی ۱۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که این موج از سطح ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) شکل گرفته است.

تمایلات بازار همچنان کاهش قیمت نفت برنت را نشان می دهد و برای امروز باید توجه داشته باشیم که شکسته شدن سطح حمایت ۵۹٫۲۵ تایید این موضوع است که احتمال سقوط بیشتر تا نرخهای ۵۷٫۶۲ و ۵۴٫۹۸ و پس از آن ۵۲٫۳۴ وجود دارد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی، ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته اند.

در حرکت اصلاحی نیز تنها تثبیت کامل قیمت بالای سطح مقاومت ۶۰٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) موجب اصلاح به سوی سطح ۶۱٫۸۹ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود.

بنابراین معامله گران همچنان فروش نفت برنت را ترجیح می دهند. بنابراین برای امروز حرکت قیمت به سوی نرخ ۵۹٫۲۵ پتانسیل شروع یک حرکت مهم نزولی دیگر را ایجاد کرده است و تمرکز اولیه بر روی سطح حمایت ۵۹٫۲۵ است که در صورت شکسته شدن، احتمال سقوط تا هدف اولیه ۵۷٫۶۲ دلار/بشکه وجود دارد.

لازم به ذکر است که امروز موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی ۱٫۵+ میلیون بشکه به ۲٫۶- میلیون بشکه کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت