تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن همانگونه که در نمودار پایین مشخص است انتظار داریم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۶۳۱۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۶۲۳۰٫۷۵ (پایین ترین سطح ۱ دسامبر) کاهش یابد.

به باور ما حرکت اصلاحی که قبلا از این سطح حمایت ۶۳۱۹ شروع شده بود تکمیل گردیده است و به وضوح در نمودار پایین مشخص است که این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است.

در نمودار زیر مشخص است عمق موج نزولی که از سطح ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۲ دسامبر) شاهد بودیم تاییدی در جهت تکمیل شدن این موج اصلاحی می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۶۸۳۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) نشان می دهد که سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۶۳۱۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) واقع شده است که موقتا مانع از سیر نزولی قیمت شده است.

برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۶۳۰۵ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۶۳۱۹ می باشد که می تواند سریعا هدف نزولی ۶۲۳۰٫۷۵ را نمایان سازد.

سطح مقاومت نیز بر روی سطح ۶۳۷۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و در صورتیکه این سطح شکسته شود باعث اصلاح به سوی سطح ۶۴۶۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد.

لازم به ذکر است که امروز، مهمترین خبر مورد توجه بازار، اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۹۰۰ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۸۴۵ سقوط کند که این موضوع را بررسی نمودار پایین تایید کرده است.

در نمودار پایین می بینیم که سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۲۱۱۹ ( بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر) شروع شده است.

این موج نزولی از قدرت خوبی برای کاهش به سطح ۱۸۴۵ برخوردار است زیرا این موج معمولا نوسانات کاهشی شدیدی را دارد که در نمودار زیر مشخص است.

از نظر تحلیل تکنیکال زمانی می توان از شکست این سطح حمایت مطمئن شد که قیمت آلومینیم آلیاژی به زیر سطح ۱۸۹۵ کاهش یابد.

این در راستای روند نزولی میان مدت است و سقوط قیمت به زیر نرخ ۱۸۹۵ موجب سقوط بیشتر تا نرخ ۱۸۴۵ و در صورت عبور از آن، شروع دور جدیدی برای روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم