تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای امروز می بایست در انتظار انتشار خبر بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بود. با در نظر گرفتن چنین وضعیتی، می توان انتظار داشت که پس از نشست FOMC، شاهد نوسانات بازارها باشیم.

بیانیه امشب نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی آمریکا تا چه میزان به افزایش نرخ بهره نزدیک است و بازار به دنبال آن است تا متوجه زمان اجرای افزایش نرخ بهره گردد. به این دلیل در آستانه اعلام این خبر، همه در انتظار واکنش این خبر هستند.

از نظر تحلیل و بررسی تکنیکال براساس آنچه در نمودار زوج یورو – دلار آمریکا دیده می شود و همانطور که روز گذشته پیش بینی کرده بودیم سطح مقاومت ۱٫۲۵۶۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته دیروز مانع از پیشروی بیشتر یورو گردید و این بدان معنا است که فروشندگان در بالای این سطح (کف ابر ایچیموکوی) دستورات استاپ فروش قرار داده اند.

از این رو، انتظار تشکیل حرکت کاهشی به سوی سطوح ۱٫۲۴۵۰ و ۱٫۲۴۳۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و کف ابر ایچیموکوی ساعتی) را داریم با این حال اعلام خبر امشب از سوی بانک مرکزی آمریکا می تواند در ادامه حرکت این زوج ارز تاثیرگذار باشد.

اگر بانک فدرال رزرو آمریکا در بیانیه امشب خود به عبارت تثبیت نرخ بهره “برای مدت زمان قابل توجه” اشاره نکند، در نتیجه، حرکت کاهشی یورو تا نرخهای پایین ۱٫۲۴۳۵ (کف ابر ایچیموکوی ساعتی در نمودار دوم) ادامه خواهد داشت و در ادامه نیز احتمال فرود بیشتر پوند تا نرخ ۱٫۲۴۰۰ و ۱٫۲۳۸۰ و ۱٫۲۳۷۰ بوجود می آید.

اما اگر به این عبارت تثبیت نرخ بهره برای مدت زمان قابل توجه اشاره نماید، فرصت برای ورود به پوزیشن های خرید ایجاد شده و در نتیجه، هدف ۱٫۲۵۱۵ (بالاترین سطح امروز تا بدین لحظه) و حتی ۱٫۲۵۶۷ نمایان می شود.

در چشم انداز میان مدت، تا زمانیکه سطح مقاومت ۱٫۲۵۶۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱٫۲۵۷۰(کف ابر ایچیموکوی روزانه) پایدار است، روند حرکت همچنان نزولی خواهد بود.

چنانچه پیشتر گفته شد تنها به شرط بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱٫۲۵۷۰ می تواند به حرکت اصلاحی قیمت به ۱٫۲۶۰۰ و ۱٫۲۶۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۲۷۰۰ و ۱٫۲۷۳۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۲۸۸۷ به ۱٫۲۲۴۷) و ۱٫۲۷۶۰ (سقف ابر ایچیموکوی) و حتی ۱٫۲۸۰۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) بیانجامد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو