تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تمایلات قیمت جهانی اونس طلا پس از انتشار شب گذشته بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) همچنان در مسیر خنثی بین سطوح ۱۱۸۵ و ۱۲۰۳ است، با این حال بازار کماکان به بررسی گزارش FOMC و مطالب آن می پردازد.

در مجموع این بیانیه نکته خاصی را در خصوص زمان اجرای افزایش نرخ بهره بیان مشخص نکرد، اما از عبارات این بیانیه و سخنرانی خانم یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) به نظر می رسد که نرخ بهره در اواسط سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت همچنان بین سطوح حمایت ۱۱۸۵ و مقاومت ۱۲۰۳ در نوسان است. دیشب بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر شد و بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد به رغم اینکه اقتصاد این کشور تقویت شده است اما رویکرد “صبر و تماشا” را در خصوص افزایش نرخ بهره دنبال خواهد کرد.

خانم یلن نیز اذعان کرد که بانک فدرال رزرو حداقل تا چند جلسه آینده تغییری در نرخ بهره خود اعمال نخواهد کرد و این بدان معنی است که حداقل تا ماه آوریل نرخ بهره آمریکا در همین سطح فعلی باقی می ماند و از هم اکنون فعالان بازار انتظار دارند که اولین افزایش نرخ بهره آمریکا در اواسط سال آینده خواهد بود. به همین دلیل فعلا در کوتاه مدت قیمت جهانی اونس طلا بین منطقه خنثی ۱۱۸۵ و ۱۲۰۰ در نوسان است.

از نظر تحلیل تکنیکال براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است برای امروز تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۲۰۳ تثبیت شده است و از آنجایی که هنوز حرکت اصلاحی که از سطح ۱۲۳۸٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۰ دسامبر) آغاز گردیده تکمیل نشده است، احتمال لمس مجدد سطح حمایت ۱۱۸۵ وجود دارد.

در نمودار پایین مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج نزولی c ممکن است قیمت را تا سطح ۱۱۷۳ پایین بیاورد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

سطح حمایت جزئی قیمت در روند نزولی بر روی نرخ ۱۱۸۵ است که در صورت شکسته شدن، قیمت اونس طلا وارد منطقه ۱۱۷۳ خواهد شد و این احتمال نیز وجود دارد که حرکت اصلاحی فعلی در حوالی سطح مقاومت ۱۲۰۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف شود. مقاومت بعدی نیز بر روی نرخ ۱۲۱۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) واقع شده است.

از این رو، ورود به پوزیشن های فروش در پایین سطح حمایت ۱۱۸۵ فرصت مناسبی برای فروشندگان با هدف ۱۱۷۳ است که در نمودار پایین مشاهده می کنید، لازم به ذکر است که برای امروز خریداران تنها از بالای سطح مقاومت ۱۲۰۳ با هدف ۱۲۱۰ و ۱۲۱۷ وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا