تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۲۷۱ دلار/تن را لمس کند و این طور به نظر می رسد که روند نزولی مجدد از سر گرفته شده است.

در نمودار پایین مشخص است که سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی حرکت اصلاحی از سطح ۶۲۳۰٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر) قرار گرفته است.

این حرکت اصلاحی موقتا به نرخهای بالا معکوس شده است که به باور ما توان و قدرت زیادی برای افزایش نخواهد داشت و همانطور که در نمودار مشاهده می کنید در برخورد قیمت به سطح حمایت ۶۲۷۱ شاهد یک حرکت اصلاحی هستیم که این حرکت در حوالی سطح مقاومت ۶۴۱۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف خواهد شد.

از نظر تحلیل تکنیکال، در حرکت افزایشی، تنها به شرط آنکه قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۶۴۱۷ برسد باعث اصلاح بیشتر به سوی سطح ۶۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

بنابراین تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت ۶۴۱۷ دلار/تن تثبیت شده است، همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت جهانی مس را با حرکت نزولی دنبال می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن با توجه به آنکه قیمت نتوانسته سطح حمایت ۱۹۰۰ دلار/تن را بشکند، برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۹۳۴ را لمس کند. در نمودار پایین مشخص است که این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار دارند.

این موج سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر) شروع شده است. در حرکت نزولی چنانچه سطح مقاومت ۱۹۳۴ با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح ۱۹۶۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

این در حالی است که کاهش قیمت به زیر سطح ۱۹۰۰ باعث تایید از سرگیری روند نزولی قیمت در موج نزولی c به سوی سطح ۱۸۴۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود.

به باور ما، استمرار حرکت اصلاحی در بالای این سطح مقاومت ۱۹۳۴ بسیار سخت و دشوار است و از این رو در محدوده سطح مقاومت ۱۹۳۴ دلار/تن فرصتهای مناسبی برای فروش مجدد دیده می شود.

به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت آلومینیم آلیاژی به نرخهای بالاتر، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم