تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز دوباره به سوی سطح حمایت ۵۳٫۶۹ دلار/بشکه کاهش یابد و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای سقوط آزاد به زیر سطح ۵۰ فراهم می آورد.

چنین به نظر می رسد حرکت اصلاحی که از سطح ۵۳٫۶۹ شروع شده در همان نزدیکی منطقه ۵۹ به پایان رسیده است و احتمال اینکه قیمت به سطح ۵۳٫۶۹ کاهش یابد و این سطح را بشکند خیلی زیاد است که در این صورت هدف نزولی بعدی سطح ۴۹٫۶۱ می باشد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که این موج نزولی همانطور که قبلا گفتیم از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) آغاز گردیده است.

در نمودار زیر مشاهده می شود که حرکت بازگشتی قیمت دوباره به نرخهای پایین معکوس شده است و تقریبا تمامی آنچه که در روز گذشته قیمت نفت بدست آورده بود دیروز در بازار آمریکا از دست رفت که این خود نشاندهنده تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح حمایت ۵۳٫۶۹ است و در ادامه حرکت نزولی، ادامه ی فشار نزولی می تواند به سقوط مجدد تا سطح حمایت ۵۳٫۶۹ منجر گردد.

در صورت تحقق این روند، احتمال فرود بیشتر تا نرخ ۴۹٫۶۱ بوجود خواهد آمد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی می باشد و در چنین وضعیتی فروشندگان نفت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و نظریه بازار دال بر کاهش قیمت به سوی سطح ۵۳٫۶۹ و حتی ۴۹٫۶۱ دلار/بشکه تایید خواهد شد و قیمت نفت خام سبک آمریکا مجددا تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح حمایت ۵۹٫۲۵ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۵۷٫۶۲ کاهش یابد زیرا حرکت اصلاحی که قبلا از این سطح حمایت ۵۹٫۲۵ اتفاق افتاده بود تکمیل گردیده است.

در نمودار زیر مشخص است که حرکت سه موجی قیمت کامل شده است و خیلی بعید است که شاهد گسترش این چرخه باشیم و این حرکت اصلاحی صرفا به خاطر برخورد قیمت با خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سطح ۵۹٫۲۵ صورت گرفت که این موج نزولی نیز همانطور که قبلا گفتیم از سطح ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) شروع شده است.

به باور ما این موج نزولی در طی روزهای آینده از قدرت و انرژی خوبی برای رساندن قیمت به سوی سطح ۵۲٫۳۴ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و برای امروز چنانچه سطح حمایت ۵۹٫۲۵ شکسته شود باید منتظر فرود قیمت به سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۵۷٫۶۲ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) و پس از آن ۵۴٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

به همین خاطر فرصت خوبی را برای فروشندگان نفت برنت فراهم خواهد آورد که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی نفت برنت و آینده رو به ضعف قیمت نفت برنت دریای شمال ندارد.

از این رو برای امروز در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح حمایت ۵۹٫۲۵ و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل نفت برنت نخواهد بود، امکان کاهش بیشتر به سوی سطوح ۵۷٫۶۲ و ۵۴٫۹۸ دلار/بشکه وجود خواهد داشت که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت