تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت بین منطقه خنثی ۶۲۷۱ تا ۶۴۱۷ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت امروز قیمت مشخص گردد.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از حرکت اصلاحی ۶۲۳۰٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر) تشکیل شده است.

به باور ما در صورتیکه قیمت بتواند به بالای این محدوده خنثی یعنی به بالای سطح مقاومت ۶۴۱۷ دست یابد زمینه را برای امتداد حرکت اصلاحی فراهم می آورد و این در حالی است که نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۶۲۷۱ موجب تایید تکمیل شدن یک حرکت اصلاحی دیگر از سطح ۶۲۶۸ (پایین ترین سطح روز ۱۷ دسامبر) می شود.

تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا حرکت نزولی عمیقی که از سطح ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر) اتفاق افتاده خود بیانگر روند بازگشتی قیمت در جهت نزول قیمت می باشد.

به همین دلیل انتظار داریم مس تمام آن چیزی را که از سطح ۶۲۳۰٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر) بدست آورده بود مجدد از دست دهد و ادامه حرکت کاهشی می تواند راه را برای خروج از این منطقه خنثی هموار کند و قیمت را به پایین سطح حمایت ۶۲۷۱ دلار/تن بکشاند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن نیز پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن برای مدت کوتاهی بین محدوده خنثی ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۴ دلار/تن در نوسان باشد و پس از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود.

در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی c قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر) شکل گرفته است.

به باور ما این موج براحتی می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا حدود سطح ۱۸۴۵ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی است پایین بکشاند و این سطح در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

اما در حال حاضر قیمت فعلا بین محدوده خنثی و در درون خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد. برای امروز چنانچه قیمت به زیر سطح حمایت ۱۹۰۰ برسد سیگنال فروش در موج نزولی c با هدف ۱۸۴۵ صادر خواهد کرد و این در حالی است که نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۹۳۴ موجب افزایش اندک قیمت به سطح ۱۹۶۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی و فرو نشستن جو روانی بازار، فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی c تحمیل شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم