تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

طی چند روز گذشته قیمت جهانی معاملات لحظه ای اونس طلا و نقره همچنان در مسیری خنثی قرار دارند و انتظار می رود، تا زمانی که قیمت حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

به همین خاطر در چند روز اخیر قیمت جهانی اونس طلا نوسانات بسیار کمی داشته است و تعطیلات چند روز اخیر موجب پایین آمدن میزان نقدینگی در بازار شده است.

اکنون اونس طلا در وضعیت حرکت خنثی مابین نرخهای ۱۱۹۲ تا ۱۲۰۳ قرار گرفته است و همانطور که روز جمعه گفتیم تا زمانیکه پایین سطوح مقاومت اصلی ۱۲۰۳ و ۱۲۱۰ قرار دارد، هدف بعدی در موج c احتمال کاهش تا سطح ۱۱۸۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود و پس از آن هدف کاهش تا نرخ ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) است.

سطح مقاومت اصلی نیز بر روی نرخ ۱۲۱۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده است و تنها به شرط شکست و تثبیت حداقل ۲ ساعت بالای آن می تواند زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۲۲۱ فراهم آورد.

در بازار فیزیکال نیز تقاضای خرید فیزیکی مقداری افزایش یافته و حق پریمیوم طلا در بازار چین به ۳+ دلار رسیده که نشاندهنده تقاضای فیزیکی می باشد و موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نیز با ۰٫۴۱ درصد افزایش به ۷۲۴٫۵۵ تن رسیده است.

با این حال همانطور که عرض کردم بدلیل آنکه از روز پنجشنبه تعطیلات بازارها به مناسب سال نو میلادی و کریستمس شروع می شود، احتمال اینکه این هفته قیمت اونس طلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۸۰ و ۱۲۱۰ باقی ماند بسیار زیاد است.

برای امروز شکست یکی از سطوح ۱۱۹۲ یا ۱۲۱۰ همچنان مورد تمرکز فعالان بازار است و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۱۹۲ می تواند راه را برای کاهش به سطح ۱۱۸۵ هموار ساخته و هدف ۱۱۷۳ را نمایان کند است.

این در حالی است که در حرکت افزایشی، بازگشت قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۱۰ می تواند مقدمه ای برای افزایش به ۱۲۲۱ و در ادامه ۱۲۲۳ باشد و معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا