تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم با شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۹۲ حرکت نزولی اونس طلا تا سطح ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ادامه یافت که پایین ترین سطح در ۳ هفته گذشته محسوب می شود و اکنون احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۷۰ (پایین ترین سطح دیروز) وجود دارد.

اگر اینچنین شود، هدف بعدی، سقوط اونس طلا به نرخ ۱۱۵۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۱۳۱ به ۱۲۳۷) و سپس ۱۱۴۲ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر) خواهد بود.

شکسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۱۴۲ می تواند هدف ۱۱۳۱ را نمایان سازد. برای امروز سطوح مقاومت ۱۱۸۵ و ۱۱۹۲ می توانند مانع از هر گونه حرکت اصلاحی گردند.

معامله گران طلا برای تعیین جهت اونس طلا به نوسانات بازار سهام ، ارز و بازار نفت توجه زیادی دارند و همانطور که می دانیم افزایش سهام و تقویت ارزش دلار آمریکا تقاضا برای خرید اونس طلا را به عنوان یک دارایی مطمئن و امن به شدت کاهش می دهد.

از سوی دیگر قیمت نفت بار دیگر در سراشیبی سقوط قرار گرفته است که همین موضوع نیز بدلیل همبستگی طلا با نفت منجر به کاهش قیمت می شود و فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش اونس طلا به نظر می رسد.

بطور کلی، تغییرات قیمت در بازار اونس طلا عمدتاً تحت تاثیر نوسانات سایر بازارهای سرمایه است و با برجسته شدن یکی از این بازارها، تغییرات قیمت بازار نیز بر مبنای آن صورت می گیرد.

در نمودار زیر مشخص است که حرکت قیمت جهانی اونس طلا همچنان در مسیر کاهشی در موج c است و در سال آینده نیز نوسانات بازار تحت تاثیر پیش بینی ها و گمانه زنی بازار در خصوص افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باقی خواهد ماند.

در تقویم اقتصادی امروز اخبار متعددی از آمریکا دیده می شود اما مهمتر از همه، شاخص GDP سه ماهه سوم سال و شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و فروش خانه های نوساز آمریکا است که بازار قطعا به آنها توجه خواهد کرد.

در حال حاضر انتظار عمومی اینست که در ماه ژوئن سال آینده یک مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را شاهد باشیم و پس از سخنرانی یلن و انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا این انتظارات تشدید شده است باید دید مقامات بانک فدرال رزرو چه زمانی را برای این امر مناسب می دانند . هرچه زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا جلوتر بیاید ریزش اونس طلا نیز شدیدتر خواهد شد. فردا به تحلیل و چشم انداز قیمت جهانی اونس طلا در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده خواهیم پرداخت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا