تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در ۱ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده محدوده حمایت ۱۴٫۳۸ و ۱۴٫۰۱ دلار را بشکند و تا حدود منطقه ۹٫۷۸ و ۸٫۴۲ کاهش یابد که این اهداف در نمودار زیر مشخص هستند.

این موج نزولی فعلی که ما در آن قرار داریم برخلاف روند افزایشی بلند مدتی است که قبلا از سطح ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) شروع شده بود و در سطح ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) به پایان رسید.

در نمودار اول بررسی سطوح فیبوناچی آبی رنگ از این روند سطح حمایت قیمت اونس نقره را بر روی نرخ ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نشان می دهد.

در چارت اول همانطور که دیده می شود سه موج بزرگ این روند را تشکیل داده اند و در نمودار ماهیانه موج سوم یعنی موج C از سطح ۴٫۰۴ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۱) شروع شد و این موج در قالب پنج موج کوچکتر تقسیم شده و موج چهارم یعنی موج IV در سطح ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸) کف قیمت خود را ساخته است.

همچنین بررسی سطوح فیبوناچی دیگر از افزایش ۸٫۴۲ به ۴۹٫۵۱ حمایت دیگری را در سطح ۱۴٫۰۱ یعنی جاییکه خط قرمز رنگ فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی قرار گرفته نشان می دهد.

با توجه به اینکه ما هم اکنون در موج نزولی قدرتمند C قرار داریم انتظار داریم که قیمت اونس نقره در این موج تا سطح ۸٫۴۲ سقوط کند با این حال هدف واقعی ما در حدود سطح ۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک این اهداف نزولی ۹٫۷۸ و ۸٫۴۲ تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۴٫۰۱ محقق خواهند شد زیرا احتمال اینکه قیمت مدت زیادی بین محدوده خنثی ۱۴٫۰۱ و ۱۸٫۱۲ در نوسان باشد نیز بسیار محتمل است.

در صورت صعود بیشتر اونس نقره و قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) احتمال حرکت به سوی نرخ ۲۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶٫۸ درصدی) را بیشتر خواهد کرد.

در کل همانطور که در نمودار دوم دیده می شود کاهش قیمت از سطح ۳۵٫۳۶ (بالاترین سطح ۱ اکتبر ۲۰۱۲) در قالب سه موج صورت گرفته که موج نزولی فعلی c در بیشتر قدرت خود می تواند تا سطح ۷٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد و چنین به نظر می رسد که بررسی سطوح فیبوناچی و پروجکشن هر دو استمرار روند نزولی قیمت جهانی اونس نقره را در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده تایید کرده اند که در دو نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره