تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن در ۱ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده سطح حمایت ۶۰۴۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود منطقه ۵۶۳۸ و ۵۲۱۰ سقوط کند.

در نمودار دوم حرکت نزولی فعلی در موج نزولی قدرتمند C قابل روئت است که می تواند قیمت را حتی تا سطح ۵۲۱۰ (خط قرمز رنگ فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و البته باید گفت سطح حمایت ۶۰۴۹ که بر روی سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی است موقتا می تواند در این مدت مانع از کاهش بیشتر به سوی سطح ۵۲۱۰ شود.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۲۸۲۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ دسامبر) به ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح ۱۵ فوریه ۲۰۱۱) نشان می دهد که قیمت جهانی مس به زیر سطح حمایت ۶۵۰۸ (خط آبی رنگ فیبوناچی ۵۰ درصدی) کاهش یافته است.

همانگونه که در چارت زیر مشخص است قیمت جهانی مس در روز ۱ دسامبر سطح ۶۲۳۰٫۷۵ را لمس کرد که این سطح پایین تر از سطح ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) می باشد و براساس نظریه داو روند نزولی قیمت تایید شده است. هدف نظریه داو به طور کلی آن است که تغییر مسیر روندهای بزرگ با حرکت بازار مشخص شود.

با این حال صعود ناگهانی قیمت جهانی مس به بالای سطح مقاومت اصلی ۶۵۰۸ می تواند سیگنال شکست غلط (false break) سطح حمایت ۶۵۰۸ را صادر کند و آنگاه موجب اصلاح بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۹۸۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) گردد.

حمایت بعدی قیمت براساس سطوح فیبوناچی بر روی سطح ۵۶۳۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) واقع شده است و در صورتیکه قیمت سطح حمایت ۵۶۳۸ را لمس کند احتمال اینکه یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۶۰۴۹ شاهد باشیم وجود دارد و البته ذکر این نکته ضروری است که پس از آن دوباره قیمت در مسیر روند نزولی به سوی سطح ۵۲۱۰ قرار خواهد گرفت.

بنابراین در نمودار روزانه نیز کاملا مشخص است که قیمت جهانی مس در موج C در کانال کاهشی تثبیت شده است که کف این کانال هدفی در حدود سطح ۵۵۰۰ را نمایان می سازد که در واقع در همان نزدیکی تارگت مشخص شده یعنی منطقه ۵۶۳۸ الی ۵۲۱۰ دلار/تن می باشد و در نمودار دوم می بینیم که موج نزولی ۵ از هم اکنون در حال رسیدن به سوی کف این کانال نزولی است.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده به سوی محدوده ۱۷۵۴٫۷۵ و ۱۶۷۱٫۲۵ دلار/تن سقوط کند که این منطقه را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی و خط روند تایید کرده اند. در نمودار پایین مشاهده می فرمائید که این منطقه بر روی پایین ترین سطح روز ۳ فوریه و پایین ترین سطح روز ۲۱ مه تشکیل شده اند.

حرکت اصلاحی که از سطح ۱۶۷۱٫۲۵ شروع شده تکمیل گردیده است زیرا قیمت نتوانسته با قدرت خود را در بالای سطح مقاومت ۲۱۰۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۲۸۰۳ – بالاترین سطح روز ۳ مه ۲۰۱۱) تثبیت کند.

در واقع قیمت جهانی آلومینیم دوبار تلاش کرد که از این سطح مقاومت و همچنین خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۳۳۸۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ جولای ۲۰۰۸) بگذرد اما ناموفق بوده است و این عدم توانایی قیمت در شکست مقاومت خود بیانگر آن است که روند نزولی قیمت که از سطح ۲۸۰۳ آغاز شده هنوز پایدار است و به سوی سطح ۱۶۷۱٫۲۵ کاهش خواهد یافت.

در نمودار پایین مشخص است که حرکت اصلاحی و بازگشتی قیمت از سطح ۱۶۷۱٫۲۵ در قالب سه موج شکل گرفته است و این بدان معناست که قیمت آلومینیم آلیاژی حداقل می تواند به سوی سطح ۱۷۵۴٫۷۵ (کف موج b) برگردد و به محض اینکه قیمت آلومینیم آلیاژی به زیر سطح حمایت ۱۶۷۱٫۲۵ برسد ادامه سیر نزولی قیمت از سطح ۲۸۰۳ در موج کاهشی C تایید خواهد شد.

در نمودار دوم بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نشان می دهد که قیمت می تواند در این موج حتی تا سطح ۱۴۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد. در صورتیکه قیمت به سطح ۱۶۸۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد ممکن است شاهد یک حرکت اصلاحی باشیم و قدرت این حرکت اصلاحی مشخص نیست اما احتمال اینکه این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۱۸۵۲ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) متوقف شود بسیار زیاد است.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم