تحلیل بازار جهانی اونس طلا پس از گزارش اشتغال اشتغال آمریکا (NFP

شاخص اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در شرایطی که بازار انتظار عددی در حدود ۱۷۰۰۰۰+ را داشت خبر نهایی ۱۷۵۰۰۰+ اعلام شد که تقریبا در حد انتظارات بود اما نرخ بیکاری با یک پله افزایش به ۷٫۶% رسید . این در شرایطی بود که میزان ماه قبل از آن چند هزار عدد به سمت پایین تجدید نظر شد .

 در هر صورت بازار به خوبی می داند که این آمار، بر سیاستهای آتی بانک فدرال (خصوصاً درباره QE ) تاثیر خواهد داشت. در اولین واکنش اولیه به افزایش آمار اشتغال آمریکا به ۱۷۵۰۰۰+  فشارهای نزولی اونس طلا تا لحظه نگارش این خبر موجب کاهش قیمت به سطح ۱۳۸۱ شد اما روند اصلی حرکت همچنان خنثی است و همچنان قیمت با منطقه ۱۳۸۰ و ۱۳۷۲ که کف خط الگوی مثلث است و همچنین سطح مقاومت ۱۴۲۲ مواجه است.

اگرچه ما در این سلسله مقالات قصد تحلیل تکنیکی بازار را نداریم اما بواسطه پیوند گریز ناپذیر عوامل بنیادین با خطوط مهم مناسب می دانیم تا به بعضی نکات تکنیکی اشاره داشته باشیم .

در تایم فریم ۱ ساعته اونس طلا هم اکنون علاوه بر اینکه در منطقه حساس ۱۳۷۲ بسر می بریم در لبه یک خط روند بسیار مهم می باشیم . این خط روند که بیش از چند هفته است بازار را تحت سیطره خود دارد بسیار مهم و حیاتی است و گذر از آن معنی و مفهوم بسیار دارد هرچند ممکن است کار چندان آسانی نباشد .

در صورت شکست سطح ۱۳۷۲ می توان با توجه به تشکیل سقف دو قلو در منطقه ۱۴۲۲ انتظار نزول قیمت جهانی اونس طلا تا منطقه ۱۳۵۲ را داشت . اما چنانچه صعود ادامه داشته باشد و از منطقه ۱۴۲۲ عبور کند می بایست به انتظار افزایش باشیم.

در هر صورت با توجه به واکنش اولیه قیمت جهانی اونس طلا به خبر اشتغال امروز اگر الگوی روند نزولی ادامه یابد و در نمودار ساعتی سطح ۱۳۷۲ کاملا شکسته شود ( حداقل ۱ الی ۲ ساعت زیر آن تثبیت شود ) می توان به انتظار فرود بیشتر بود و تنها در این صورت است که می توان انتظار داشت که حرکت نزولی شکل گیرد در غیر این صورت فعلا روند خنثی در درون الگوی شکل گرفته پایدار است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا 

142gb