تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا از نظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می کنیم که قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود که از سطح ۱۱۶۸٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۲ ژانویه) شروع کرده در اطراف سطح مقاومت ۱۲۰۰ خاتمه دهد و دوباره کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۲۳۸٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴) آغاز گردیده است.

به باور ما این موج نزولی دیر یا زود می تواند در روزهای آتی قیمت جهانی اونس طلا را تا حدود سطح ۱۱۴۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

در نمودار پایین همچنین مشخص گردیده است که سطح حمایت بر روی ۱۱۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) واقع شده است و چنانچه قیمت بتواند با قدرت این سطح را بشکند نشاندهنده کامل شدن این حرکت اصلاحی می باشد و اونس طلا دوباره سطح ۱۱۶۸٫۲۵ را تاچ خواهد کرد که این سطح در نزدیکی سطح حمایت ۱۱۶۷٫۸۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود.

از نظر تحلیل فاندامنتال قیمت مقداری از کاهش اولیه امروز صبح خود را در بازار آسیا کمی جبران کرده که عمده دلیل آن خرید فیزیکی نسبتا قابل توجه چینی ها است.

این موضوع فعلا مانع از ریزش اونس طلا شده است زیرا همانطور که می دانیم تقویت ایندکس دلار آمریکا به بالاترین سطح ۹ ساله گذشته منجر به کاهش اونس طلا می گردد ولی خرید فیزیکی چینی ها فعلا جلوی کاهش اونس طلا را گرفته است.

امروز تقاضای خرید فیزیکی چینی ها در آستانه تعطیلات سال نو چینی ها به ۶+ دلار رسید که بالاتر از حق پریمیوم ۴+ و ۵+ دلاری هفته گذشته بود و هر چند این خرید فیزیکی چینی ها ممکن است تا تعطیلات سال نو یعنی تا روز ۱۹ و ۲۰ فوریه ادامه یابد اما از منظر تحلیل تکنیکال انتظار داریم در بازار اروپا قیمت جهانی اونس طلا با مقاومت ۱۲۰۰ مواجه شود.

بنابراین برای امروز با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در پایین سطح فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۲۳۸٫۲۰ قرار دارد، انتظار می رود حرکت کاهشی کماکان ادامه یابد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۱۸۳، هدف بعدی، کاهش قیمت تا نرخ ۱۱۶۷ خواهد بود که در نمودار پایین و در موج نزولی c مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا