تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن بیشتر کاهش یابد و تا حدود سطح ۵۱٫۰۰ دلار/بشکه سقوط کند که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (۵) تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ، این پنجمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۵۸٫۵۳ (بالاترین سطح روز ۲۲ دسامبر) شروع شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این چرخه در یک کانال نزولی شکل گرفته که کف این کانال هدفی در حدود سطح ۵۱ را نشانه گرفته است. از منظر تحلیل تکنیکی با در نظر گرفتن طول موج اول یعنی موج (۱) در صورتیکه قیمت به زیر سطح حمایت ۵۲٫۰۶ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برسد، سیگنال فروش تا سطوح ۵۱٫۰۰ و ۵۰٫۷۶ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) تایید خواهد شد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۸۶ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) موجب اصلاح جزئی و اندک قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی یعنی ۵۳٫۶۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود.

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم قیمت نفت خام سبک آمریکا در سراشیبی سقوط حرکت خواهد کرد و اگر قیمت به زیر سطح ۵۲٫۰۶ سقوط کند، می بایست در انتظار رسیدن به هدفهای ۵۱٫۰۰ و ۵۰٫۷۶ دلار/بشکه بود که در نمودار زیر دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۵۴٫۹۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این سطح مماس با خط روند پایینی یا همان کف کانال نزولی می باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت قیمت نفت برنت در موج نزولی ۵ در حرکت است که هنوز تکمیل نشده است و این پنجمین موج از موج بزرگتر (۳) می باشد که از سطح ۶۲٫۱۴ (بالاترین سطح روز ۲۳ دسامبر ۲۰۱۴) آغاز شده است و در درون این کانال نزولی در نوسان بوده است.

لازم به ذکر است که برای امروز در صورت حرکت اصلاحی، سطح مقاومت قیمت نفت برنت دریای شمال بر روی ۵۶٫۶۰ قرار گرفته است و اگر شکسته شود به منزله ی کامل شدن موج ۵ می باشد که می تواند به اصلاح جزئی قیمت به سوی سطح ۵۸ (مماس با خط روند بالایی یا همان سقف کانال نزولی) بیانجامد.

با این حال همچنان بر این باوریم که نرخ معاملاتی نفت برنت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت ۵۸ قرار گرفته است، امکان شروع حرکت نزولی به سوی سطح ۵۴٫۹۰ دلار/بشکه بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت