تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مجدد سطح حمایت ۶۲۱۳ دلار/تن را تاچ کند و چنانچه بتواند این سطح را بشکند تا حدود سطح ۶۱۷۹ کاهش می یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۳ قرار گرفته است و این موج سومین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر) آغاز گردیده است.

در نمودار زیر قیمت پس از برخورد به این سطح حمایت مقداری توانسته اصلاح کند که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۶۲۷۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) متوقف شود و حتی اگر هم این سطح شکسته شود و اصلاح بیشتری داشته باشد مقاومت مستحکم بعدی مس بر روی سطح ۶۳۰۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار گرفته است.

در حرکت نزولی نیز چنانچه این سطح ۶۲۱۳ با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۶۱۷۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) فراهم می آورد. بنابراین بنا به گفته معروف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی مس هستیم .

طی چند هفته اخیر، قیمت به سطوح پایین تری کاهش یافته است و در موج ۳ به ترتیب هدفهای نزولی ۶۱۷۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و پس از آن ۶۰۸۲٫۷۴ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) را نشانه گرفته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به اینکه قیمت توانسته سطح حمایت ۱۸۴۵ دلار/تن را بشکند انتظار داریم که امروز قیمت آن به سطح ۱۸۱۱ کاهش یابد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که این موج از سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) شروع شده است.

حمایت بعدی بر روی سطح ۱۸۱۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) است و برای امروز تنها افزایش سریع و ناگهانی قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۴۵ نشاندهنده آن است که شکست این سطح حمایت شکست غلط (false break) بوده است.

در صورتیکه قیمت آلومینیم آلیاژی بتواند دو ساعت بالای مقاومت ۱۸۴۵ تثبیت شود احتمال یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۸۷۷ دلار/تن (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) را بوجود خواهد آورد.

چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی از این سطح حمایت ۱۸۱۰ عبور کند، هدف بعدی کاهشی قیمت سطح ۱۷۸۹٫۵۳ دلار/تن خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم