تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید قیمت بین سطوح ۱۱۶۸ تا ۱۲۱۰ در نوسان است تا یکی از این سطوح با قدرت شکسته شود. این محدوده خنثی در نمودار پایین بر روی پایین ترین سطح ۲ ژانویه و بالاترین سطح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ قرار گرفته است. از این رو باید منتظر بود تا یکی از سطوح فوق شکسته شود تا جهت امروز مشخص گردد.

چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۲۱۰ با قدرت شکسته شود و یکی دو ساعت بالای آن تثبیت شود الگوی کف دو قلو در اطراف سطح ۱۱۶۸ تایید خواهد شد و قیمت می تواند تا هدف ۱۲۴۰ افزایش یابد.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۱۱۶۸٫۲۵ موجب تایید ادامه سیر نزولی قیمت به سوی سطح ۱۱۲۷ می شود. نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۱۸۶ (پایین ترین سطح روز گذشته) نیز می تواند هدف اولیه ۱۱۶۸ را نمایان سازد.

در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی قرار دارد و تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. از نظر تحلیل فاندامنتال نیز انتشار اخباری در خصوص احتمال خروج یونان از منطقه اتحادیه اروپا نیز موجب شد تا جو ریسک گریزی در بازارهای مالی ایجاد شود و معامله گران اقدام به بستن پوزیشن های معاملاتی پرریسک و خرید دارایی های مطمئن نظیر اونس طلا نمایند. اونس طلا نیز که همچنان در این آشفته بازار به عنوان پناه امن محسوب می شود فعلا خود را بالای سطح ۱۲۰۰ حفظ کرده است تا ببینیم می تواند یکی دو ساعت بالای سطح مقاومت ۱۲۱۰ تثبیت شود یا نه ؟

در بازار فیزیکی نیز تقاضای خرید چینی ها هنوز بالا است و حق پریمیوم در حدود ۵+ دلار است و هر چند اندکی پایین تر از پریمیوم روز دوشنبه است اما از نظر معامله گران این پریمیوم ۵ تا ۷ دلاری نشاندهنده رشد خرید فیزیکی چینی ها است و ممکن است که این خرید فیزیکی ها تا تعطیلات سال نو چینی ها در ماه فوریه (۱۹ و ۲۰ فوریه) ادامه یابد.

ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز با ۰٫۲۵% به ۷۱۰٫۸۱ تن رسید که هنوز در نزدیکی پایین ترین موجودی در ۶ ساله گذشته است. امروز در ایالات متحده، ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص موسسه مدیریت عرضه غیر کارخانه ای (پیش بینی ۵۸٫۲ ، رقم قبلی ۵۹٫۳) و سفارشات کارخانه ای (پیش بینی ۰٫۳%-، رقم قبلی ۰٫۷%-) منتشر خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا