تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۵۰٫۰۴ دلار/بشکه را بکشند و تا حدود سطح ۴۸٫۳۸ سقوط کند که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص هستند این دو سطوح حمایت به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج نزولی ۵ قرار دارند که این موج نزولی از سطح ۶۹٫۵۴ (بالاترین سطح ۱ دسامبر ۲۰۱۴) شروع شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال ، این روند نزولی قیمت نفت بخشی از روند نزولی بزرگتر است که از سطح ۷۷٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) آغاز گردیده است و پنج موج کوچک این روند را تشکیل داده اند و ما هم اکنون در موج نزولی ۵ قرار داریم که انتظار داریم به اندازه ی موج ۱ حرکت کند و قیمت را تا نزدیکی سطح ۴۴٫۶۵ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) پایین بکشاند.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت برای لحظه ی به زیر سطح حمایت ۵۰٫۰۴ رسید اما برای اینکه مطمئن شویم این سطح با قدرت شکسته شده است می بایست حتما به زیر سطح ۴۹٫۶۸ (پایین ترین سطح دیروز) برسد تا هدفهای اشاره شده یعنی سطح ۴۸٫۳۸ و پس از آن ۴۶٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) محقق گردند.

در حال حاضر نفت خام سبک آمریکا فاصله چندانی تا عدد ۴۹٫۶۸ ندارد و احتمال شکست این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود نفت خام سبک آمریکا نیز کاهش قابل ملاحظه ای دیگری خواهد داشت و خود را گامی دیگر به ۴۴٫۶۵ دلار/بشکه نزدیک تر می کند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان با کاهش مواجه شود و برای امروز به سوی سطح ۵۱٫۷۳ دلار/بشکه سقوط کند که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی و کانال نزولی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت برنت بالاخره توانست خود را به زیر خط روند کانال نزولی که از سطح ۶۲٫۹۷ (بالاترین سطح روز ۲۲ دسامبر ۲۰۱۴) شروع شده بود برساند.

پس از شکسته شدن این کف تونل ، دوباره تونل دیگری شکل گرفته است که کف این تونل جدید همانطور که در نمودار زیر مشخص است هدفی در حدود ۵۱٫۷۳ را نشانه گرفته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی iii واقع شده است.

در چارت پایین دیده می شود که سطح ۵۲٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) به عنوان حمایت قیمت نفت برنت و سطح ۵۳٫۸۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) به عنوان مقاومت قیمت عمل کرده است و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی شکسته شدن سطح ۵۲٫۹۱ زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۵۱٫۷۳ فراهم می آورد.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳٫۸۵ موجب اصلاح قیمت به سوی سطح ۵۵ می شود. بنابراین، کماکان چشم انداز حرکت نفت برنت برای ما نزولی است و هدف حرکت نزولی سطح ۵۱٫۷۳ دلار/بشکه است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت