تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز دوباره سطح حمایت ۶۰۹۸ دلار/تن را تاچ کند و در صورتیکه بتواند این سطح را بشکند منجر به کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۰۶۹ می شود.

در نمودار پایین مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۳-۳ واقع شده است که در واقع سومین موج از چرخه حرکت پنج موجی می باشد که از سطح ۶۴۳۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ دسامبر) آغاز شده است.

حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت رخ داده کم و بیش در اطراف سطح مقاومت ۶۱۷۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) تکمیل شده است و حتی اگر هم اصلاح بیشتری داشتیم بسیار محدود و کوتاه خواهد بود زیرا سطح مقاومت بعدی بر روی نرخ ۶۱۹۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) واقع شده است.

اکنون همانطور که در چارت پایین دیده می شود در سطح مقاومت ۶۱۷۲ پیش بینی می کنیم که حرکت نزولی شروع شود و انتظار سقوط بیشتر تا نرخ ۶۱۴۵ وجود دارد و از آنجاییکه فشارهای نزولی بیشتر است، انتظار می رود در ادامه شاهد سقوط قیمت در موج نزولی ۳-۳ تا نرخهای ۶۰۹۸ و ۶۰۶۹ دلار/تن باشیم که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن انتظار داریم که امروز قیمت سطح حمایت ۱۸۱۱ دلار/تن را لمس کند و شکسته شدن کامل آن به معنی ورود به حرکت کاهشی بعدی تا سطح حمایت ۱۷۹۰ است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که این موج از سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز نوامبر) شکل گرفته است. حمایت بعدی قیمت نیز بر روی نرخ ۱۷۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود.

در واقع بر این باوریم که قیمت آلومینیم آلیاژی خود را تا سطح ۱۷۷۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۱۶۷۱٫۲۵ – پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴- به ۲۱۱۹٫۵۰ – بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) پایین بکشاند.

هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت اصلی ۱۸۴۵ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

با توجه به مسائلی که در بالا بدان اشاره کردیم و تغییر و تحولاتی که در نمودار روی داده است به نظر می رسد تا زمانی که خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی یعنی سطح مقاومت ۱۸۴۵ شکسته نشده است معامله گران نگرانی خاصی نسبت به افزایش قیمت ندارند.

از این رو همچنان با خیالی آسوده به پوزیشن های فروش آلومینیم با هدف ۱۸۱۱ و پس از آن سطوح ۱۷۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) و ۱۷۵۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می اندیشند که این سطوح را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم