تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

با توجه به نوسانات روز گذشته و سقوط قیمت یورو به سطح ۱٫۱۸۶۰ امروز باز هم یورو تضعیف شد و قیمت به نزدیکی پایین ترین سطح خود در ۹ ساله گذشته کاهش یافت و از لحاظ تکنیکی و بنیادی هنوز نمی توان موج تضعیف یورو را تمام شده دانست و همچنان این ارز یکی از ضعیف ترین ارزها می باشد. بنابراین یورو چاره ای جز ضعیف شدن ندارد.

از طرفی چشم انداز نرخ بهره اروپا منفی است و از طرف دیگر شاخص دلار که همواره رابطه معکوسی با این ارز داشته است در حال افزایش می باشد.

عدم حمایت شاخص های اقتصادی اروپا از سطوح کنونی قیمت یورو (خصوصاً کاهش شدید تورم) و ادامه مشکلات بازارهای مالی، همگی نشانه هایی از شروع فشار مجدد نزولی بر یورو است.

علاوه بر این موارد، به دلیل کاهش شدید تورم در اروپا، احتمال خرید اوراق قرضه دولتی بانک مرکزی اروپا در جلسه روز ۲۲ ژانویه وجود دارد که می تواند، عامل محرک اصلی در شروع روند نزولی دیگری برای یورو باشد.

ارزش یورو هنوز ۱۵ درصد پایین تر از بالاترین سطح سال گذشته و ۳۰ درصد پایین تر از بالاترین سطح سال ۲۰۱۲ است و با توجه به خطر خروج یونان از اتحادیه اروپا، رفراندوم انگلیس و از همه مهمتر اعلام برنامه QE توسط بانک مرکزی اروپا هنوز فضا برای ریزش قیمت یورو وجود دارد.

ریسک گریزی باعث شده که اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا/آلمان به پایین ترین میزان خود از اواسط ماه دسامبر به این سو برسد و به همین خاطر می بایست منتظر کاهش یورو در مقابل دلار بود.

برای اینکه حرکت نزولی یورو اندکی متوقف شود قیمت می بایست بتواند به بالای سطح ۱٫۲۰۴۱ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) برسد تا خود را تا حدود ۱٫۲۱۱۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) برساند.

اما برای امروز در زوج ارز یورو – دلار سطوح ۱٫۱۹۷۵ ، ۱٫۱۹۸۰ ، ۱٫۲۰۰۰ ، ۱٫۲۰۱۰ ، ۱٫۲۰۲۵ و ۱٫۲۰۳۰ سطوح مقاومت است که می توان در این سطوح وارد پوزیشن فروش یورو با تارگت ۱٫۱۸۶۰ و پایین ترین سطوح ماههای ژانویه و فوریه سال ۲۰۰۶ یعنی سطوح ۱٫۱۸۲۶ و ۱٫۱۸۰۰ و حتی ۱٫۱۶۴۰ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۵) شد.

در سایر تحولات کراسهای ین ژاپن نیز چند روزی است که به دنبال ریزش بورسهای بین المللی به خاطر سقوط آزاد نفت و بحران یونان در حال نزول هستند و به عبارتی ین ژاپن بیشتر در برابر یورو و پوند در حال تقویت می باشد و در برابر دلار هنوز با سطح حمایت ۱۱۸٫۵۰ روبرو است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن از نظر تحلیل تکنیکال این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است در نزدیکی سطح ۱۱۸٫۶۵ (خط کیجون سن با رنگ آبی) تشکیل شده است و برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز در حوالی سطوح ۱۱۸٫۷۰ و ۱۱۸٫۶۵ با حد استاپ پایین سطح ۱۱۸٫۵۰ و تارگت به ترتیب سطوح ۱۱۹٫۴۵ ، ۱۱۹٫۵۰ ، ۱۱۹٫۷۵ و ۱۱۹٫۸۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

 ین ژاپن