تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۲۲۱ با قدرت عبور کند می تواند در موج افزایشی C تا حدود سطح ۱۲۳۳ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

هر چند بهای نفت خام آمریکا همچنان در حال سقوط است اما اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته به دلیل هجوم سرمایه گذاران به محل امن سرمایه گذاری و همچنین به خاطر کاهش سهام و نگرانی ها از خروج احتمالی یونان از اتحادیه اروپا با افزایش شدید قیمت مواجه شد و تا سطح ۱۲۲۱ صعود کرد.

دیروز نیز آمارهای اقتصادی آمریکا ضعیف تر از پیش بینی ها بودند و شاخص موسسه مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) در ماه دسامبر با ثبت ۵۶٫۲ کمتر از حد پیش بینی ها (۵۸٫۲) اعلام شد و سفارشات جدید کارخانجات در ماه نوامبر نیز برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت و رقم ۰٫۷%- اعلام شد.

از آنجاییکه اونس طلا به عنوان تنها دارایی مطمئن برای سرمایه گذاری محسوب می شود، می بایست منتظر بود و دید که امروز سطح مقاومت ۱۲۲۱ شکسته می شود یا نه؟

امشب همچنین صورتجلسه نشست پیشین کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد و باید دید مقامات چه زمانی را برای افزایش نرخ بهره مناسب می دانند یا اینکه همچنان به تثبیت نرخ بهره در سطوح پایین اصرار دارند؟

این مطلب در آستانه گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) در روز جمعه می تواند نشانه ی دیگر از تصمیم آتی بانک فدرال رزرو آمریکا محسوب شود.

امروز شاخص اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران منتشر می شود و انتظار می رود برای ماه دسامبر از رقم قبلی ۲۰۸۰۰۰ به ۲۲۷۰۰۰ افزایش یابد که البته باید توجه داشت این آمار چندان مورد توجه بازار نیست و عمده تمرکز و واکنش بازار به گزارش روز جمعه NFP معطوف خواهد بود.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت ۱۲۲۱ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C می باشد که این موج افزایشی از سطح ۱۱۶۸ (پایین ترین سطح روز ۲ ژانویه) آغاز گردیده است.

در واقع از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی الیوت در قالب موجهای بزرگ A , B , C می باشد که از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که این موج تا سطح ۱۲۲۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) توانسته افزایش یابد و در صورتیکه این سطح را بشکند می تواند وارد منطقه ۱۲۳۳ و ۱۲۴۹ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) شود.

در حال حاضر پس از برخورد قیمت اونس طلا به سطح مقاومت ۱۲۲۱ قیمت مقداری اصلاح کرده است که احتمالا این اصلاح در نزدیکی سطح حمایت ۱۲۰۸(خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف خواهد شد اما در صورتیکه این سطح حمایت را بشکند و خود را کاملا در پایین سطح حمایت ۱۲۰۸ تثبیت کند احتمال گسترش موج افزایشی C به سوی سطح ۱۲۳۳ را با تردید مواجه خواهد ساخت.

بنابراین برای امروز در صورت عبور کامل قیمت از سطح ۵۰ درصدی اصلاحی (نرخ ۱۲۲۱)، سیگنال روشنی از شروع حرکت صعودی با هدف رسیدن قیمت به سطوح ۱۲۳۳ و ۱۲۴۹ ظاهر خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا