تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز بتواند سطح حمایت ۶۰۹۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۶۰۶۹ کاهش یابد و این موضوع را بررسی دقیق تر الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ – ۳ قرار دارد که سومین موج از چرخه حرکت پنج موجی می باشد که از سطح ۶۴۳۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ دسامبر) شروع شده است.

به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت رخ داده به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۶۱۷۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) خاتمه خواهد یافت و پس از آن می بایست منتظر شروع موج نزولی ۳ – ۳ باشیم که می تواند قیمت را تا حدود سطح ۶۰۶۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) کاهش دهد.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۱۷۲ (خط فیوناچی ۸۶٫۴ درصدی) موجب اصلاح اندک به سوی سطح ۶۱۹۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد.

روند کاهشی قیمت جهانی مس همچنان ادامه داد و احتمال کاهش قیمت تا سطح ۶۰۶۹ وجود دارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

از این رو برای امروز به نظر می رسد که قیمت جهانی مس هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح حمایت ۶۰۹۸ است و احتمالاً به محض شکسته شدن این سطح فرصتهای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۶۰۶۹ و حتی ۶۰۲۲ دلار/تن ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز بتواند سطح حمایت ۱۷۹۰ دلار/تن را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۷۵۵ خواهد شد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c واقع شده است که این موج از سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) شکل گرفته است.

در چارت پایین حمایت بعدی قیمت نیز بر روی ۱۷۵۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و مومنتوم نزولی قدرتمندی که در موج c ملاحظه می فرمائید بیانگر آن است که قیمت آلومینیم آلیاژی می تواند تا حدود سطح ۱۷۰۰ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) سقوط کند و نزدیک ترین تارگت قیمت آن بر روی سطح ۱۷۵۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود.

از این رو برای قیمت آلومینیم آلیاژی تا زمانیکه فروشندگان بیشتر هستند، احتمال سقوط قیمت تا سطح ۱۷۹۰ و ۱۷۵۵ وجود دارد که این اهداف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده اند.

بدین جهت بر این باوریم که این فلز به حرکت کاهشی خود ادامه خواهد داد و فشارهای نزولی بر آلومینیم آلیاژی کماکان ادامه خواهد یافت و به همین خاطر بر این باوریم که طبق تحلیل تکنیکال پایین حرکت نزولی پایدار خواهد ماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم