تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز به دلیل ادامه تقویت شاخص دلار آمریکا، افزایش بازارهای سهام و فروش ذخایر طلای صندوق جهانی اسپایدر، قیمت اونس طلا بار دیگر تحت فشارهای نزولی قرار گرفت و به پایین سطح حمایت ۱۲۰۸ کاهش یابد.

امروز چنانچه قیمت بتواند سطح ۱۲۰۵ را با قدرت بشکند می تواند تا سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۱۹۳ پایین آید که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشخص است.

در حرکت افزایشی نیز همانطور که گفتیم تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۲۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی)، افزایش قیمت تایید خواهد شد که در نتیجه، زمینه برای رسیدن تا نرخهای ۱۲۳۳ و ۱۲۴۹ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ و ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می شود.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به غیر از شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی ۲۹۱۰۰۰، رقم قبلی ۲۹۸۰۰۰) خبر خاصی در بازار منتشر نمی شود و عمده توجه بازار به خبر فردا آمار ماهیانه اشتغال آمریکا (NFP) و نوسانات بازارهای سهام و تغییرات در ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر معطوف خواهد بود. امروز موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۷۰۴٫۸۳ تن کاهش یافت که پایین ترین حد از اواخر سال ۲۰۰۸ به این سو می باشد.

روز گذشته در ایالات متحده، اعلام مثبت گزارش اشتغال بخش خصوصی (ADP) که مشخص نمود، در ماه دسامبر ۲۴۱۰۰۰+ شغل ایجاد شده است، به تقویت مجدد شاخص دلار آمریکا و بازار سهام کمک کرد و از آنجایی که از شتاب سیر نزولی نفت مقداری نیز کاسته شده است همین موضوع به تقویت سهام و جریان ریسک پذیری انجامید.

فردا گزارش اشتغال ایالات متحده (NFP) منتشر می شود و انتظار می رود، بازار کار آمریکا در ماه گذشته ۲۴۱۰۰۰+ فرصت شغلی ایجاد کرده باشد و برای نرخ بیکاری نیز پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵٫۸% به ۵٫۷% کاهش یابد.

در صورتیکه فردا آمار اشتغال آمریکا بالاتر از پیش بینی ها باشد چنین حرکتی می تواند موجب فرود بیشتر قیمت اونس طلا تا نرخ ۱۱۹۳ و در ادامه ۱۱۶۸ (پایین ترین نرخ ۲ ژانویه) گردد و خریداران نیز همانطور که اشاره شد تنها از بالای سطح مقاومت ۱۲۲۱ وارد بازار خواهند شد.

بنابراین برای امروز چنانچه قیمت به همین صورت در پایین سطح حمایت ۱۲۰۸ تثبیت شود، حرکت قیمت به سوی نرخهای پایین ۱۲۰۵، پتانسیل شروع یک حرکت مهم نزولی را تا سطح ۱۱۹۳ ایجاد کرده است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا