تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همانطور که مشخص است پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح ۶۱۷۲ دلار/تن افزایش یابد تا با این حرکت بتواند موج اصلاحی خود را که از سطح ۶۰۹۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ ژانویه) آغاز شده تکمیل کند.

در نمودار پایین می بینیم که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۳ – ۳ واقع شده است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۶۴۳۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴) ایجاد شده است.

در حرکت افزایشی مس چنانچه سطح مقاومت ۶۱۷۲ شکسته شود می تواند الگوی کف دو قلو در اطرف سطح حمایت ۶۰۹۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) را تایید کند و سپس هدف ۶۲۲۱ را نشانه بگیرد.

سطح حمایت قیمت مس نیز بر روی ۶۰۹۸ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی است قرار دارد و تنها در صورتیکه شکسته شود به منزله ی استمرار موج نزولی به سوی سطوح ۶۰۶۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) و ۶۰۲۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

این سطح ۶۰۹۸ در صورت شکسته شدن پتانسیل ورود فروشندگان را دارد اما همانطور که در نمودار زیر مشخص است تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۶۰۹۸ قرار داریم احتمال افزایش قیمت در موج c به سطح ۶۱۷۲ وجود دارد و اگر هم این سطح شکسته شود انتظار می رود که حرکت افزایشی قیمت جهانی مس تا سطح ۶۲۲۱ دلار/تن ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن مشخص است که قیمت توانسته خود را در بالای سطح حمایت ۱۷۷۷ دلار/تن تثبیت کند و ممکن است برای امروز مقداری به سوی سطح ۱۸۱۱ اصلاح کند.

در نمودار زیر این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) تشکیل شده است که هنوز پایدار است.

این حمایت مقداری به اصلاح قیمت کمک کرده که ما پیش بینی می کنیم این حرکت اصلاحی تا نزدیکی سطح ۱۸۱۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۲۰۷۸٫۷۵ – بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) ادامه یابد.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۷۷۷ منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۱۷۳۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

در مجموع به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است اما باید به انتظار شروع این حرکت اصلاحی به سطح مقاومت ۱۸۱۱ باشیم. در محدوده این سطح مقاومت فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش آلومینیم آلیاژی ایجاد خواهد شد و سطح مقاومت بعدی نرخ ۱۸۴۲ دلار/تن (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم