تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در قیمت جهانی مس بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح حمایت ۶۰۹۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود منطقه ۶۰۶۹ و ۶۰۲۲ کاهش یابد زیرا چنین به نظر می رسد که قیمت حرکت اصلاحی خود را از سطح ۶۰۹۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ ژانویه) کامل کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است و موج سوم یعنی موج c در اطراف سطح مقاومت ۶۱۷۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) به پیک و سقف خود رسیده است. این حرکت اصلاحی از موج نزولی ۳ – ۳ صورت گرفته بود که این موج در واقع سومین موج از چرخه پنج موجی محسوب می شود که از سطح ۶۴۳۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

نزدیکترین سطح حمایت قیمت جهانی مس بر روی ۶۰۹۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) است که بعید است مانع محکم و قوی در برابر ریزش قیمت باشد و به احتمال زیاد این سطح شکسته خواهد شد و تا حدود سطوح فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی کاهش خواهد یافت.

از این رو برای امروز بهترین نقطه مناسب برای ورود به پوزیشن فروش مس در زیر نرخ ۶۰۹۸ است و با توجه به حملاتی که قیمت بر روی این سطح حمایت دارد، این احتمال بیشتر است که حرکت کاهشی شکل گیرد و این سطح شکسته شود.

در نتیجه، همچنان اعتقاد به استمرار حرکت کاهشی مس داریم و به نظر می رسد که شکسته شدن سطح حمایت ۶۰۹۸ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش باشد و می توان با قرار دادن استاپ در بالای سطح مقاومت ۶۱۷۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) به انتظار حرکت کاهشی قیمت جهانی مس تا نرخهای ۶۰۶۹ و ۶۰۲۲ دلار/تن بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در حوالی سطح مقاومت ۱۸۴۲ دلار/تن پایان دهد و دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد که این موضوع را سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

در چارت زیر این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

مقاومت دیگر قیمت نیز بر روی ۱۸۴۶ قرار دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c می باشد که این موج از سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) شروع شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که هنوز قیمت در روند نزولی قرار دارد و به باور ما این موج نزولی c هنوز کامل نشده است زیرا به احتمال زیاد در قالب پنج موج شکل خواهد گرفت که موج آخر یعنی موج ۵ هنوز فضا برای کاهش قیمت را دارد و در حرکت کاهشی چنانچه سطح حمایت ۱۷۷۷ با قدرت شکسته شود زمینه را برای ریزش قیمت به سطح ۱۷۳۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

برای امروز اعلام سایر گزارشهای اقتصادی، خصوصاً گزارش اشتغال آمریکا، می تواند جهت حرکت آتی بازار را معین کند. بنابراین برای امروز حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح مورد نظر فرصتی را برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش فراهم خواهد کرد و بر این باوریم که فعلا برای امروز سطح ۱۸۴۲ دلار/تن مقاومت مستحکمی برای آلومینیم آلیاژی خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم