تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

چند روز گذشته هر چند یورو به شدت سقوط کرده است اما در کل سایر بازارها مخصوصا اونس طلا در نوعی آرامش بسر می برند که یکی از دلایل آن نبود خبری چندان مهم از اقتصاد نخست جهان بوده است.

از امروز اما این آرامش بر هم خواهد خورد و هم به لحاظ تکنیکی و هم بنیادی انتظار موج های بلندی را داریم. بازیگران اصلی بازار تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران ترجیح داده اند تا در جهت خاصی وارد بازار نشوند.

آمار اشتغال ایالات متحده امروز اعلام خواهد شد و انتظار بازار برای اشتغال در بخش غیر کشاورزی در ماه دسامبر در حدود ۲۴۰۰۰۰+ و برای نرخ بیکاری ۵٫۷% است.

این مسئله واگرایی رشد اقتصادی و سیاست های پولی بین ایالات متحده آمریکا و اروپا را نشان می دهد، جاییکه آمارهای ضعیف اقتصادی از قاره سبز، بانک مرکزی اروپا (ECB) را مجبور به گسترش سیاست های انبساطی کمّی (QE) از طریق چاپ پول و تضعیف ارزش یورو کرده است.

این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا (FOMC) به خاطر آمارهای مثبت اقتصادی در اندیشه افزایش نرخ بهره در اواسط سال جاری و رشد شاخص دلار است.

از این رو اختلاف نرخ بهره ایالات متحده با اروپا قطعاً یکی از عوامل اصلی محرّک بازار بوده و از این رو، آمارهای آتی اقتصادی ایالات متحده و گزارش امروز اشتغال آمریکا بسیار حساس خواهد بود.

در صورتیکه آمار اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها (۲۴۰۰۰۰+) اعلام شود ، نرخ بیکاری به ۵٫۷% کاهش یابد و میزان درآمدهای نقدی ۰٫۲%+ اعلام شود، این خبر می تواند منجر به افزایش خوشبینی ها نسبت به ادامه روند بهبود رشد اقتصاد آمریکا و تقویت شاخص دلار آمریکا و کاهش اونس طلا گردد. اما چنانچه آمارهای امروز پایین تر از پیش بینی ها اعلام شود، می توان انتظار افزایش اونس طلا را تصوّر نمود.

در سایر تحولات در نمودار قیمت جهانی اونس نقره همانطور که در تایم فریم روزانه مشاهده می کنید قیمت در نزدیکی سطح ۱۶٫۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نوسان است و می بایست امروز یکی از سطوح ۱۶٫۰۰ یا ۱۶٫۷۰ شکسته شود تا جهت قیمت مشخص گردد.

اگر امروز قیمت اونس نقره به بالای سطوح مقاومت خود ۱۶٫۷۰ و ۱۶٫۸۰ برسد می تواند قیمت را برای افزایش تا سطوح ۱۷٫۰۰ و ۱۷٫۲۸ و در روزهای آتی حتی تا سطح ۱۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) آماده سازد.

اما اگر قیمت جهانی اونس نقره به زیر سطح حمایت خود ۱۶٫۰۰ برسد اهداف بعدی برای حرکت نزولی، نرخهای ۱۵٫۸۵ ، ۱۵٫۵۰ و سپس ۱۵٫۱۰ خواهند بود. بنابراین امروز عمده تمرکز و واکنش بازار به گزارش آمار اشتغال آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران معطوف خواهد بود. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره