تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۲۳۳ افزایش یابد که این هدف را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۲۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تایید کرده است.

این هدف همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده در قالب موجهای A , B , C از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) می باشد.

با توجه به نگرانی ها از احتمال خروج یونان از اتحادیه اروپا و همچنین با توجه به اینکه تقاضای خرید فیزیکی چینی ها در آستانه تعطیلات سال نو بالا است، انتظار می رود همچنان تقاضا برای خرید اونس طلا به عنوان کالای مطمئن ادامه داشته باشد و اکنون تنها باید دید قیمت تا چه حدی می تواند افزایش پیدا کند. موجودی ذخایر طلا صندوق اسپایدر به ۷۰۷٫۸۲ تن رسیده و در بازار فیزیکال حق پریمیوم طلای چین نیز کماکان بین ۴+ و ۵+ دلار است.

همانگونه که در نمودار زیر دیده می شود ما با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۲۱ وارد پوزیشن خرید شده ایم و اکنون به انتظار رسیدن قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۳۳ هستیم و در صورت شکسته شدن این سطح، حتی احتمال تقویت بیشتر تا نرخ ۱۲۴۹ نیز وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

از سوی دیگر اعلام مثبت آمارهای اشتغال در ایالات متحده هر چند نشان داد که جریان رشد اقتصادی این کشور همچنان ادامه دارد اما در خبری دیگر آمار سطح دستمزدهای آمریکا به میزان ۰٫۲%- کاهش یافت که همین مسئله به تضعیف دلار منجر شد و در نتیجه تقاضا برای خرید دلار به سرعت فروکش نمود و حرکت اصلاحی و نزولی دلار رقم خورد همچنین پس از اظهارات آقای اوانس، از اعضای بانک فدرال که گفت، مدافع افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۵ نیست، به تقویت اونس طلا کمک کرد.

در حال حاضر شیب حرکت اونس طلا همچنان صعودی است و در حرکت نزولی تنها تثبیت ۲ ساعته قیمت پایین سطح حمایت ۱۲۲۱ و شکست سطح ۱۲۱۶ به برگشت قیمت به سطح ۱۲۰۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می انجامد در غیر این صورت با توجه به مطالبی که در بالا اشاره شد کماکان بر این باوریم که حرکت اونس طلا در کوتاه مدت در کنترل خریداران است و روند صعودی به نزدیکی هدف ۱۲۳۳ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی ادامه خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا