تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره به سطح ۴۶٫۷۱ دلار/بشکه کاهش یابد که این هدف را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۳۸ تایید کرده است.

در نمودار زیر دیده می شود که این سطح حمایت ۴۸٫۳۸ بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج نزولی ۶۹٫۵۴ (بالاترین سطح روز ۱ دسامبر ۲۰۱۴) تشکیل شده بود که امروز با قدرت شکسته شد و حالا تبدیل به مقاومت قیمت شده است.

سطح حمایت بعدی بر روی ۴۶٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) قرار گرفته است و اگر شکسته شود زمینه را برای سقوط بیشتر به ۴۴٫۶۵ فراهم می آورد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی وجود دارد.

در حالیکه امروز اخبار قابل توجهی از آمریکا منتشر نخواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به حرکت تکنیکی و کاهش قیمت به سطح ۴۶٫۷۱ معطوف باشد.

در حرکت اصلاحی تنها نفوذ ناگهانی قیمت به بالای سطح ۴۸٫۳۸ که حالا تبدیل به مقاومت جدّی قیمت شده است می تواند نشان دهد که شکست این سطح شکست غلط (false break) بوده و آن وقت دوباره توجه را به سوی سطوح ۴۹٫۶۵ و ۵۰٫۰۴ معطوف خواهد کرد.

با توجه به آنکه چشم انداز قیمت نفت خام سبک آمریکا در کوارتر اول سال ۲۰۱۵ همچنان کاهشی پیش بینی می شود ، در چنین وضعیتی فروشندگان نفت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و همانطور که در بولتن تحلیل هفتگی سایت گفتیم بازار را برای سقوطی دیگر تا سطح ۳۶٫۷۴ آماده تر خواهد ساخت.

از این رو برای امروز با توجه به پیش بینی ها برای کاهش مجدد به سطح ۴۶٫۷۱ ، شکسته شدن این سطح می تواند به سقوط قطعی نفت خام سبک آمریکا و حرکت کاهشی آن تا سطح ۴۴٫۶۵ دلار/بشکه بیانجامد که در نمودار زیر این اهداف در موج نزولی ۵ مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مجدد سطح حمایت ۴۸٫۸۹ دلار/بشکه را بشکند و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۴۸٫۳۱ فراهم می آورد.

این دو سطح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی و ۳۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۷٫۲۸ (بالاترین سطح کندل یک ساعته در روز ۲ ژانویه) تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت نیز نشان می دهد که قیمت نفت برنت همچنان در موج نزولی (۵) در داخل یک کانال نزولی در حرکت است که کف این کانال هدفی در حدود سطوح ۴۸٫۳۱ الی ۴۷٫۷۰ را نشانه گرفته است.

هر چند به نظر می رسد نفت برنت در منطقه اشباع از فروش است اما هنوز نمی توان گفت که قیمت نفت برنت به کف قیمت خود نزدیک شده است.

طبق چشم انداز سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ که در بولتن هفتگی سایت اشاره کردیم استراتژی معاملاتی فعلی همچنان می تواند اقدام به فروش باشد و دیر یا زود قیمت تا حدود سطح ۴۱٫۹۹ سقوط خواهد کرد و بار دیگر فشار بر قیمت نفت برنت دریای شمال آغاز شود.

از این رو برای امروز در صورت شکسته شدن سطح ۴۸٫۸۹ دلار/بشکه حرکت نزولی نفت برنت با شدت بیشتری به سمت سطوح ۴۸٫۳۱ و ۴۷٫۷۰ دلار/بشکه ادامه خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت