تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

از آنجاییکه همچنان بر این باوریم که روند حرکت اونس طلا نزولی است، به فروش در نرخهای بالا ادامه می دهیم خصوصاً با توجه به اینکه روز جمعه پس از اعلام مثبت اشتغال آمریکا (NFP) شاهد شکسته شدن ضلع پایینی الگوی گوه بودیم.

در شرایطی که قیمت نتواند در بالای سطح مقاومت ۱۳۹۵ ( ضلع پایینی خط روند الگوی گوه افزایشی ) بسته شود، انتظار داریم قیمت اونس طلا با استمرار حرکت نزولی مجدد با کاهش مواجه شود و به هدف ۱۳۷۷ کاهش یابد. به همین خاطر ممکن است که قیمت پس از ریزش شدید روز جمعه ، موج اصلاحی رو به بالایی را تا زیر خط حمایت قبلی الگوی گوه بسازد و سپس ریزش دیگری را به سطح ۱۳۷۷ تجربه کند.

در واقع این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۳۷۷ شاهد آن هستیم صرفا یک حرکت اصلاحی کوچک به سوی ضلع پایینی خط روند الگوی تشکیل شده می باشد که نشاندهنده الگوی ادامه دهنده می باشد و این بدان معناست که حرکت نزولی که قبلا از سطح ۱۴۸۷٫۸۰ ( بالاترین سطح روز ۳ مه ) شروع شده مجددا از سر گرفته خواهد شد.

با این حال هنوز هم می بایست منتظر تحولات بیشتر قیمت باشیم تا نسبت به این روند مطمئن شویم زیرا از نظر طولی ، موج C که از سطح ۱۳۳۸٫۹۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۰ مه ) آغاز شده نسبت به طول موج A که از سطح ۱۳۲۱٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ آوریل ) شروع شده کوچکتر به نظر می رسد و فعلا نبایستی گسترش قیمت در این موج را منتفی دانست.

در هر صورت برای امروز این احتمال را بوجود می آورد که قیمت جهانی اونس طلا پس از انجام یک حرکت اصلاحی به سوی نزدیکی منطقه ۱۳۹۵ مجدد تحت فشارهای نزولی به سوی ۱۳۷۷ و ۱۳۷۲ قرار گیرد .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا