تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۶۰۶۹ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر مس به سوی حمایت بعدی ۶۰۲۲ مهیا می سازد.

این دو سطح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۳ – ۳ قرار دارند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۶۴۳۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴) شروع شده است.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت مس مدتی بین منطقه خنثی ۶۰۹۵٫۵۰ و ۶۱۸۹ در نوسان بوده است و براساس این حرکت خنثی پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۵۹۹۰ کاهش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که می دانیم موج ۳ – ۳ از نوسانات نزولی شدیدی برخوردار است که می تواند قیمت را براحتی به زیر سطوح حمایت بکشاند. لازم به ذکر است که هر گونه حرکت اصلاحی امروز محدود به سطح ۶۱۱۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

به همین خاطر برای امروز احتمال کاهش قیمت مس به سوی سطح ۶۰۶۹ وجود دارد سطحی که در صورت عبور قیمت از آن، حرکت بعدی تا نرخ ۶۰۲۲ ادامه خواهد یافت و فروشندگان مس از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید. بنابراین پیش بینی ما برای امروز، کاهش قیمت جهانی مس به سطح ۶۰۶۹ و بعد از آن ۶۰۲۲ دلار/تن است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح حمایت ۱۷۷۷ دلار/تن دوباره نزدیک شود زیرا در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت توانسته حرکت اصلاحی از این سطح را کامل کند.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

این سطح حمایت با حمایت دیگری در نزدیکی سطح ۱۸۴۶ یعنی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c روبرو است که این موج نزولی c از سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) آغاز شده است.

در بررسی شمارش امواج الیوت ویو ، این موج نزولی c از پنج موج شکل گرفته است و موج اصلاحی قبلی در موج ۴ صورت گرفته بود که انتظار داریم در موج نزولی بعدی یعنی موج ۵ تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و تمام آن چیزی را در موج ۴ بدست آورده بود از دست دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۱۷۷۷ کاهش یابد.

بطور کلی امروز معامله گران اقدام به فروش آلومینیم آلیاژی در محدوده های سطوح مقاومت یعنی اطراف منطقه ۱۸۴۲ و ۱۸۴۵ دلار/تن خواهند کرد. در مجموع قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم