تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

صعود مجدد اونس طلا به نرخهای بالای ۱۲۳۳ همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم. در حال حاضر، اونس طلا همچنان در سطوح بالا قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت افزایشی آن امتداد بیشتری داشته باشد.

در حال حاضر، با توجه به برخی از دلایل از جمله خروج سرمایه از بازار سهام و سقوط شدید بهای نفت که نگرانی های را در سیستم مالی جهان ایجاد کرده است، این امکان وجود دارد که در کوتاه مدت حرکت افزایشی اونس طلا پایدار باقی ماند.

بدین جهت می بایست به انتظار افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۴۹ بود زیرا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت توانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۱۲۳۳ برساند.

این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که دیروز شکسته شد و از نظر بررسی امواج الیوت ویو این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) در قالب موجهای A , B , C شکل گرفته است.

از این رو مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۲۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است و اگر به هر دلیلی این سطح نیز شکسته شود موجب افزایش قیمت به سطح ۱۲۷۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال شکست سطح ۱۲۳۸٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴) سیگنال روشنی از افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۴۹ صادر خواهد کرد.

در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن کامل سطح حمایت ۱۲۳۰ و نفود قیمت به زیر سطح ۱۲۲۵ موجب برگشت قیمت به سوی سطح ۱۲۲۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۲۱۷ می شود. همانطور که روز گذشته نیز اشاره شد، اونس طلا برای عبور از سطح حمایت ۱۲۱۶ با دشواریهای زیادی روبرو است و با عدم توانایی عبور از آن، قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۳۳ صعود کرد.

به همین خاطر تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار ۶۰ دقیقه ای دنبال شود زیرا عبور قیمت از سطح ۱۲۳۸٫۲۰ تاییدی در جهت استمرار افزایش قیمت اونس طلا می باشد که فرصتهای مناسبی را برای خریداران فراهم خواهد کرد.

با ادامه روند ریسک گریزی و خروج معامله گران از سرمایه گذاریهای پر ریسک، پیش بینی می کنیم تا زمان بازگشت آرامش و ثبات به بازارهای مالی، اونس طلا در حال افزایش به سوی سطح ۱۲۴۹ باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا