تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۵۹۷۳ دلار/تن را لمس کند و چنانچه بتواند این سطح را بشکند تا حدود حمایت بعدی یعنی سطح ۵۸۷۰ سقوط خواهد کرد.

این دو سطح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۳ – ۳  قرار دارند که در واقع سومین موج از چرخه پنج موجی است که از سطح ۶۴۳۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴) شروع شده است.

به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۵۹۷۳ اتفاق افتاده به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۶۰۴۶ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) دیده می شود و هر گونه حرکت اصلاحی محدود به مقاومت محکم ۶۰۶۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) است.

از آنجاییکه قیمت در روند نزولی قرار دارد، احتمالاً قیمت تا سطح ۵۹۷۳ در حرکت نزولی باقی بماند و با توجه به زمان این حرکت، می توان گفت که حرکت کاهشی اخیر، در راستای بخشی از حرکت نزولی بوده که از سطح ۶۴۳۱ صورت گرفته است.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت جهانی مس از یک حمایت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی فیبوناچی در قیمت ۵۹۷۳ و ۵۸۷۰ دلار/تن یعنی به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی می باشند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح مقاومت ۱۸۴۲ دلار/تن را تاچ کند که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این موج در قالب موج ۴ در حرکت بوده که چهارمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۲۰۷۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۶ نوامبر) آغاز شده است.

همانطور که در نمودار زیر می بینید این موج ۴ در قالب سه موج کوچک شکل گرفته که تا کنون دو موج آن کامل شده است. موج سوم یعنی موج c در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۸۴۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۶۷۱٫۲۵- پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴ به ۲۱۱۹٫۵۰- بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) قرار گرفته است.

به باور ما این موج افزایشی c در حوالی سطح مقاومت ۱۸۴۲ به پایان خواهد رسید و پس از آن می بایست منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن باشیم.

لازم به ذکر است که برای امروز تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح مقاومت ۱۸۴۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار نگیرد، احتمال ادامه حرکت اصلاحی چندان زیاد نیست و مقاومت ها به ترتیب بر روی سطوح ۱۸۴۲ ، ۱۸۴۵ و ۱۸۹۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم