تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

سقوط شدید یورو دوباره موجب شکسته شدن سطح حمایت کوتاه مدت گردید و اکنون فشار قیمت بر روی سطح حمایت ۱٫۱۷۵۰ است. برای امروز در زوج ارز یورو – دلار به ترتیب سطوح ۱٫۱۸۶۰ ، ۱٫۱۸۶۵ ، ۱٫۱۸۸۵ ، ۱٫۱۸۹۰ و ۱٫۱۹۰۰ همچنان نقاط مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش یورو و سطوح مقاومت مناسب هستند.

اگر حرکت کاهشی بار دیگر شروع شود که احتمال آن بسیار زیاد است، هدف، کاهش مجدد یورو تا نرخ ۱٫۱۷۶۰ و ۱٫۱۷۵۰ خواهد بود و انتظار می رود، دستورات حد استاپ فروش بالای سطح ۱٫۱۹۰۰ قرار گیرد.

حمایت جزئی ۱٫۱۷۵۰ فعلا سدّ نه چندان قوی برای ادامه حرکت کاهشی است و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سریعا هدف های ۱٫۱۷۰۰ و ۱٫۱۶۴۰ را نمایان می کند.

از آنجاییکه امروز اخبار خاصی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود، یورو به روند کاهشی خود ادامه می دهد و با توجه به الگوی رفتاری اخیر سرمایه گذاران، انتظار می رود، حرکت نزولی کماکان ادامه یابد. همانطور که قبلا نیز گفتیم مهمترین خبر بازار برای یورو، اعلام نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز ۲۲ ژانویه یعنی هفته آینده است.

افزایش عرضه برای فروش یورو پیش از جلسه اروپا بیانگر آن است که سیاستهای پولی انبساطی بانک مرکزی اروپا موجب کاهش شدید قیمت یورو خواهد شد.

از این رو عمده تغییرات قیمت یورو همراستا با نوسانات کلی دارایی ها و گمانه زنی ها از خرید اوراق قرضه دولتی از سوی بانک مرکزی اروپا است و این وضعیت در آینده نزدیک در تغییرات قیمت ارزها و تشکیل الگوهای معاملاتی تاثیر گذار خواهد بود.

به همین خاطر با تقویت این گمانه که ممکن است بودجه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا افزایش یابد، یورو در برابر دلار آمریکا و سایر ارزهای اصلی همچنان تحت فشار نزولی قرار دارد.

قیمت یورو هم اکنون زیر سطح حمایت ۱٫۱۸۰۰ قرار دارد و در تلاش برای شکستن سطوح ۱٫۱۷۶۰ و ۱٫۱۷۵۰ است و هدف فروشندگان سقوط بیشتر تا سطوح ۱٫۱۷۰۰ و ۱٫۱۶۴۰ است که قبلا بدان اشاره کردیم.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت توانست خط حمایت کیجون و سقف ابر ایچیموکو را بشکند و به خاطر کاهش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۱٫۹۰% تمایلات دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن در کوتاه هنوز نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر وجود دارد.

هم اکنون قیمت این زوج ارز با مقاومت های ۱۱۸٫۸۵ (خط فیبوناچی ۱۱۹٫۹۷ به ۱۱۷٫۷۴) و ۱۱۸٫۹۰ ، ۱۱۹٫۰۰ و سپس ۱۱۹٫۱۵ ، ۱۱۹٫۲۰ و ۱۱۹٫۴۰ مواجه است و سفارشات فروش نیز به ترتیب در این سطوح قرار دارند.

از آنجاییکه قیمت در زیر سطح مقاومت ابر ایچیموکوی قرار دارد، احتمال کاهش بیشتر بعید نیست. شکسته شدن سطح ۱۱۸٫۰۰ هدف ۱۱۷٫۸۰ و در ادامه ۱۱۷٫۶۵ و ۱۱۷٫۵۰ را نمایان خواهد ساخت.

در سایر تحولات و در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز اکثر سفارشات فروش در نزدیکی سطوح ۱۴۰٫۶۵ ، ۱۴۰٫۷۰ ، ۱۴۰٫۷۰ ، ۱۴۰٫۸۵ ، ۱۴۰٫۹۰ و ۱۴۱٫۰۰ قرار دارند و بدلیل جریان ریسک گریزی انتظار می رود قیمت تا سطوح حمایت ۱۳۹٫۴۵ و ۱۳۹٫۴۰ سقوط کند و در صورت شکسته شدن ۱۳۹٫۲۵ راهی سقوط تا نرخهای ۱۳۹٫۱۰ و ۱۳۹٫۰۰ گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن