تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت مقداری به سوی سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۲۱ اصلاح کند تا دوباره با افزایش قیمت روبرو شود و در واکنش به خبر خرده فروشی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اگر سطح ۱۲۳۸٫۲۰ با قدرت شکسته شود زمینه را برای افزایش به سوی ۱۲۴۹ و ۱۲۷۴ فراهم می آورد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C می باشد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) شروع شده است. بررسی سطوح فیبوناچی همچنین نشان می دهد که قیمت در حال رسیدن به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۲۵ و ۱۲۲۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است تا پس از لمس این سطوح دوباره با افزایش روبرو شود.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۲۲۱ با قدرت تمام شکسته شود نشان می دهد که موج افزایشی C تکمیل شده است و هدف نزولی ۱۲۰۸ مشخص می گردد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع است. این در حالی است که در واکنش به خبر امروز در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۸٫۲۰ خریداران زیادی را وارد بازار خواهد کرد.

یادآوری می شود شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۸٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴) و تثبیت کامل بالای این سطح زمینه را برای گسترش موج افزایشی C به سوی سطوح ۱۲۴۹ و ۱۲۷۴ (خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی) فراهم می آورد.

با توجه به شواهد شکل گرفته در نمودار نزدیکی سطح حمایت ۱۲۲۵ محتمل شده است و پس از آن می بایست منتظر افزایش مجدد قیمت به بالای سطح ۱۲۳۸ باشیم.

سقوط شدید قیمت نفت به پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته و مس به پایین ترین سطح ۵ ساله گذشته بر روی قیمت اونس طلا سنگینی کرده است و با توجه به عدم قدرت و توانایی قیمت در تثبیت خود در بالاترین سطح ۱۲ هفته گذشته در بازار فیزیکال نیز شاهد کاهش اندک حق پریمیوم چینی ها از ۵ دلار به ۳ دلار بودیم.

سطوح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱۲۲۵ و ۱۲۲۱ قرار گرفته است و برای امروز در صورت عبور قیمت از سطح ۱۲۳۸ ، سیگنال روشنی از شروع حرکت افزایشی با هدف رسیدن قیمت به سطح ۱۲۴۸ و ۱۲۵۴ ظاهر خواهد شد که این سطوح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر قرار دارد و همانطور که گفتیم خریداران تنها از بالای ۱۲۳۸٫۲۰ وارد بازار خواهند شد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا شاخص خرده فروشی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۰٫۷%+ به ۰٫۲%+ تغییر یابد. تجربیات اخیر حاکی از آن است که نوسانات اونس طلا متکی به تغییرات در وضعیت بازارهای مالی و آمارهای اقتصادی آمریکا باقی خواهد ماند. چنانچه خبر امروز کمتر از پیش بینی ها اعلام شود می بایست منتظر افزایش قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۲۳۸ و ۱۲۴۹ باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا