تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین محدوده خنثی ۴۴٫۶۵ و ۴۶٫۷۱ دلار/بشکه در نوسان است. برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۶۹٫۵۴ (بالاترین سطح ۱ دسامبر ۲۰۱۴) قرار دارند. در نمودار زیر می بینیم که روند نزولی از سطح ۵۸٫۵۳ (بالاترین سطح روز ۲۲ دسامبر ۲۰۱۴) در پنج موج کوچک شکل گرفته است.

عدم توانایی قیمت نفت در شکست سطح ۴۴٫۶۵ نشان می دهد که موج v احتمالا به پایان رسیده باشد با این حال هنوز نمی توان گفت این حرکت اصلاحی که در واکنش به سطح حمایت ۴۴٫۶۵ رخ داده است تا چه قدرت توان اصلاح را دارد.

در حرکت افزایشی شکست سطح ۴۶٫۷۱ موجب اصلاح به سوی سطح ۴۸٫۳۸ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می گردد و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۴٫۶۵ و نفوذ قیمت به زیر سطح ۴۴٫۲۰ موجب تایید سیر نزولی قیمت به سوی سطح ۴۳٫۲۴ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) می شود.

بنابراین برای امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی خنثی، حمایتی را بر روی سطح ۴۴٫۶۵ تشکیل داده است و پایین تر از این سطح، احتمال سقوط بیشتر تا نرخ ۴۳٫۲۴ وجود دارد و برای شروع حرکت اصلاحی نیز همانطور که اشاره کردیم شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۷۱ دلار/بشکه لازم است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار داریم که امروز قیمت مجدد سطح ۴۵٫۱۹ دلار/بشکه را تاچ کند که این سطح پایین ترین قیمت در روز ۱۳ ژانویه است و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت بوجود آمده در قالب موج اصلاحی iv صورت گرفته که چهارمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۵۱٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۸ ژانویه) شروع شده است.

به باور ما این موج اصلاحی بزودی به پایان خواهد رسید و پس از آن قیمت نفت برنت در موج v تحت فشارهای نزولی بیشتری تا سطح ۴۴٫۹۶ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) یا ۴۱٫۹۷ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) قرار خواهد گرفت و تمام آن چه را در موج iv بدست آورده بود مجدد در این موج نزولی v از دست خواهد داد.

سطح مقاومت مستحکم نفت برنت که بر روی ۴۷٫۳۷ تشکیل شده است همچنان پایدار مانده است و تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷٫۳۷ تایید برای استمرار حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۸٫۳۰ خواهد بود.

با این حال چشم انداز حرکت نفت برنت همچنان نزولی است و با تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۴۷٫۳۷ مجدد وارد پوزیشن فروش با تارگتهای ۴۴٫۹۶ و ۴۱٫۹۷ دلار/بشکه خواهیم شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت