تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۵۲۱۰ دلار/تن کاهش یابد که این هدف را شکسته شدن سطح حمایت ۵۶۳۸ تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۲۸۲۵ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۸) به ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۱) تشکیل شده است.

چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۴۵۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد که البته این هدف در میان مدت محقق خواهد شد.

برای امروز هدف واقع بینانه ما دسترسی به سطح ۵۲۱۰ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C می باشد که از سطح ۸۷۶۵ (بالاترین سطح ۹ فوریه ۲۰۱۲) آغاز شده است.

در تصویر پایین دیده می شود که سطح ۶۱٫۸% تصحیح فیبوناچی بر روی نرخ ۵۶۳۸ شکسته شده است که قبلا مهمترین حمایت بر سر راه ادامه کاهش قیمت محسوب می شد و در نتیجه با شکسته شدن این سطح می توانیم به ادامه ریزش قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۲۱۰ و ۴۵۶۳ امیدوار باشیم.

در صورت شکسته شدن سطح ۵۲۱۰ احتمال فرود قیمت به نرخ ۴۵۶۳ دلار/تن و شروع یک حرکت نزولی جدید مس بوجود خواهد آمد و با توجه به تحولات تکنیکال و فاندامنتال باید در انتظار یک سقوط جدی برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن باشیم که در چارت زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز تا سطح ۱۷۳۲ دلار/تن سقوط کند که این هدف را شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۷۷ تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

در چارت پایین حمایت بعدی بر روی ۱۷۳۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۶۷۱ فراهم می آورد.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی بسیار جزئی و محدود خواهد بود و سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۷۷۷ تشکیل شده است. در نمودار روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی مشاهده می شود که قیمت خود را کاملا در پایین سطح ۱۷۷۷ تثبیت کرده است.

با شکسته شدن خط حمایت مشخص شده در نمودار پایین می توانیم برای معامله فروش با تارگتهای ۱۷۳۲ و ۱۶۷۱ دلار/تن اقدام کنیم و به باور ما چشم انداز آلومینیم نیز همانند قیمت جهانی مس نزولی است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم