تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو با سقوط به زیر نرخ ۱٫۱۷۵۰ به پایین ترین نرخهای جدید خود در طی ۹ ساله گذشته رسید، این حرکت نزولی امروز یورو پس از آن صورت گرفت که یکی از مشاوران و اعضای هیت منصفه دادگاه اروپا به این نکته اشاره نمود که تحت شرایط فعلی خرید هر گونه اوراق قرضه دولتی از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) قانونی است.

این تایید این موضوع است که بانک مرکزی اروپا به احتمال زیاد در جلسه روز ۲۲ ژانویه اقدام به چاپ پول برای خرید اوراق قرضه دولتی خواهد کرد و با توجه به خروج سرمایه ها از بازارهای اروپا این مسئله به یورو آسیب شدیدی وارد خواهد کرد.

در حال حاضر عمده توجه بر شروع مجدد حرکت نزولی یورو با هدف سقوط قیمت به نرخ ۱٫۱۶۴۰ (پایین ترین سطح نوامبر ۲۰۱۵) است و هم اکنون قیمت یورو در برابر دلار آمریکا به زمانیکه اولین بار در سیستم معاملاتی قرار گرفت یعنی به کمترین نرخهای خود از روز ۴ ژانویه ۱۹۹۹ به این سو سقوط کرده است.

یورو همچنان متحمل فشارهای نزولی است و سقوط اخیر آن نشان می دهد هر گونه حرکت اصلاحی آن از منطقه حمایت ۱٫۱۷۲۵ و ۱٫۱۷۲۰ بی ثبات است و معامله گران همچنان در نزدیکی سطوح ۱٫۱۸۶۰ ، ۱٫۱۸۶۵ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۱۸۸۵ ، ۱٫۱۸۹۰ و مرحله آخر در سطح ۱٫۱۹۰۰ اقدام به فروش یورو خواهند کرد.

در مجموع شکسته شدن سطح ۱٫۱۷۵۰ پتانسیل شروع یک حرکت مهم نزولی دیگر برای یورو را ایجاد کرده است و چنانچه سطح ۱٫۱۶۴۰ نیز شکسته شود می تواند به سقوط یورو تا سطح ۱٫۱۲۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۰٫۸۲۲۸ به ۱٫۶۰۴۰) در نمودار ماهیانه بیانجامد.

امروز گزارش میزان خرده فروشی ماه دسامبر در ایالات متحده آمریکا منتشر خواهد شد. مسلم است که درصورت اعلام ضعیف این شاخص، ممکن است یورو در مقابل دلار از نزدیکی منطقه حمایت ۱٫۱۷۲۵ و ۱٫۱۷۲۰ ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد و مقداری به نرخهای بالای ۱٫۱۸۴۰ و ۱٫۱۸۵۰ اصلاح کند تا مجدد فرصت مناسبی برای فروش یورو در سطوح سقف و مقاومت قیمت برای معامله گران فراهم آورد.

هم اکنون، نشانه هایی مشخصی از تورم منفی در اروپا ظاهر شده است و قیمت مصرف کنندگان اروپا به میزان ۰٫۲%- کاهش یافته است و سرمایه گذاران انتظار دارند، به دلیل کاهش شدید تورم در منطقه اروپا بانک مرکزی (ECB) مجدداً اقدام به خرید اوراق قرضه دولتی نماید و این خبر تمایل برای سرمایه گذاری در اونس طلا را بیشتر خواهد کرد که در این صورت، شاهد تقویت بیشتر اونس طلا خواهیم بود مخصوصا اگر امروز نیز خبر خرده فروشی آمریکا ضعیف تر از حد پیش بینی ها اعلام شود.

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو