تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت سه بار تلاش کرد که از سطح مقاومت ۱۲۴۵ عبور کند اما موفق نشد و به همین خاطر امروز پیش بینی می کنیم در صورتیکه بتواند به زیر سطح حمایت ۱۲۲۵ برسد، مقداری به سوی سطح ۱۲۱۵ اصلاح کند. از بالا نیز خریداران از سطح ۱۲۴۴ وارد بازار خواهند شد و اگر امروز سطح مقاومت ۱۲۴۴ شکسته شود هدف قیمت اونس طلا برای امروز را می توان سطوح ۱۲۵۵ و ۱۲۶۳ در نظر گرفت.

در نمودار مشخص است حرکت افزایشی از سطح ۱۱۶۸٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۲ ژانویه) در قالب موج c صورت گرفته که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۴۲٫۹۱ (پایین ترین سطح ۱ دسامبر ۲۰۱۴) می باشد. این موج در تثبیت خود بالای سطح مقاومت ۱۲۴۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هنوز ناموفق بوده است.

افزایش اخیر قیمت اونس طلا از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) در یک الگوی کاملا زیگزاگی شکل صورت گرفته و این تثبیت قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۲۲۵ خود بیانگر اصلاح قیمت می باشد اما اگر از بالا سطح ۱۲۴۴ شکسته شود سیگنال خرید صادر خواهد کرد.

برای تایید حرکت اصلاحی اونس طلا حتما می بایست قیمت خود را به زیر سطح ۱۲۲۵ برساند اما  چنانچه به همین صورت در بالای سطح حماییت ۱۲۲۵ تثبیت شود در این صورت اولین هدف قیمت بر روی ۱۲۴۴ و ۱۲۴۹ و ۱۲۵۴ سپس ۱۲۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) خواهد بود و چنانچه این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای افزایش بیشتر فراهم می آورد.

بنابراین در حرکت افزایشی تنها در صورتیکه سطح مقاومت ۱۲۴۴ شکسته شود، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد خریداران با هدفهای ۱۲۵۴ و ۱۲۶۳ فراهم خواهد کرد.

با توجه به حرکت صعودی بازار سهام آسیا، آمارهای اقتصادی امروز ایالات متحده از جمله میزان قیمت تولید کنندگان ، مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و شاخص تولیدات امپایر استیت و فیلادلیفا در صورتیکه ضعیف اعلام شوند، حرکت افزایشی اونس طلا را بدنبال خواهد داشت و در غیر این صورت، باید منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۱۲۲۵ یا ۱۲۴۴ بود تا جهت قیمت اونس طلا مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا