تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار زیر قیمت نفت خام سبک آمریکا را مشاهده می نمایید که قیمت با سطح مقاومت ۴۹٫۶۷ دلار/بشکه مواجه است و امروز به سوی سطح ۴۷٫۵۸ اصلاح خواهد کرد.

همانطور که مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۵۳ (بالاترین سطح ۲۲ دسامبر) به ۴۴٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۳ ژانویه) قرار گرفته است.

سقوط اخیر قیمت در قالب پنج موج صورت گرفته که موج چهارم در اطراف سطح مقاومت ۴۹٫۶۷ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است و به طور کلی سقف موج چهارم نهایت حرکت اصلاحی قیمت است و همانطور که می بینیم قیمت پس از نزدیک شدن به این سطح مقاومت ۴۹٫۶۷ قدرت خود را از دست داد.

از هم اکنون می بایست منتظر ریزش مجدد قیمت به سوی سطح ۴۷٫۵۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشیم و اگر این سطح هم شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۴۶٫۲۹ فراهم می آورد.

این حرکت اصلاحی و نزولی که از نزدیکی سطح ۴۹٫۶۷ شروع شده، پیش بینی برای ادامه هر گونه حرکت اصلاحی در کوتاه مدت را از بین برد و اکنون باید دوباره در تدارک زمینه هایی برای حرکت نزولی نفت باشیم مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۴۹٫۶۷ با قدرت شکسته شود که آن وقت موجب اصلاح به سطح ۵۱٫۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز از آنجاییکه قیمت به سقف موج چهارم خود رسیده، احتمال بازگشت و شروع حرکت اصلاحی و نزولی به سوی سطوح ۴۷٫۵۸ و ۴۶٫۲۹ دلار/بشکه چندان متعجب کننده نخواهد بود که این اهداف در نمودار زیر مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سوی سطح ۴۷٫۶۶ دلار/بشکه برگردد زیرا قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۴۹٫۱۹ نشده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از چرخه حرکت پنج موجی قرار دارد که از سطح ۶۲٫۱۴ (بالاترین سطح ۲۳ دسامبر ۲۰۱۴) آغاز شده بود.

با توجه به تثبیت قیمت در پایین این سطح انتظار داریم که قیمت به سوی سطح ۴۷٫۶۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) برگردد و اگر این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای تکمیل حرکت اصلاحی از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۳ ژانویه) فراهم می آورد.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۱۹ به منزله ی تقویت قیمت به سوی سطح ۵۱٫۶۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد. از این رو احتمال استمرار و ادامه حرکت نزولی نفت برنت وجود دارد.

بنابراین نمودار قیمت نفت برنت به سقف ۴۹٫۱۹ نزدیک شده است که نشان از شروع روند کاهشی دارد و در حال حاضر محدوده ۴۹٫۱۹ دلار/بشکه مقاومت قیمت نفت برنت می باشد و این سطح فرصتهایی را برای ورود به پوزیشن فروش نفت برنت در موج (۵) بوجود خواهد آورد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت