تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در حوالی سطح مقاومت ۵۶۰۷ دلار/تن خاتمه دهد و دوباره از نزدیکی این سطح تحت فشارهای نزولی به سوی سطح حمایت ۵۵۱۰ قرار گیرد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۴۳۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار گرفته اند.

این حرکت اصلاحی صرفا در قالب موج ۴ صورت گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر) آغاز گردیده است و این موج به طور کامل در موج نزولی ۵ قرار خواهد گرفت.

چنانچه این سطح حمایت ۵۵۱۰ با قدرت شکسته شود زمینه را برای سقوط بیشتر به سوی سطح ۵۳۵۳ فراهم خواهد کرد و این موضوع نشان خواهد داد که حرکت اصلاحی از سطح ۵۳۵۳ تکمیل گردیده است و باید منتظر ریزش مجدد قیمت جهانی مس باشیم.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) موجب اصلاح قیمت به سطح ۵۷۶۴ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود.

هرچند که نمی توان این حرکت اصلاحی را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی دانست، با این حال باید تصریح کرد که فروشندگان مس همچنان کنترل بازار را به عهده دارند و قیمت جهانی مس به سوی پایین ترین نرخهای خود از ژانویه سال ۲۰۰۹ به این سو در حال کاهش است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۱۷۹۷ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۸۲۲ اصلاح کند که این موضوع را کامل شدن چرخه پنج موجی قیمت تایید کرده است.

در چارت پایین کاملا به وضوح مشخص است که این چرخه پنج موجی از سطح ۲۰۳۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱ دسامبر) شروع شده بود و بررسی سطوح فیبوناچی از این چرخه نشان می دهد که اولین سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۷۹۷ قرار دارد که موقتا مانع از اصلاح قیمت شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال، این حرکت بازگشتی و ریباند قیمت آلومینیم آلیاژی صرفا در موج اصلاحی (۴) از چرخه بزرگتری که از سطح ۲۰۷۵ (بالارتین سطح روز ۲۷ نوامبر) آغاز شده شکل گرفته است و پس از تکمیل این موج اصلاحی می بایست منتظر کاهش مجدد قیمت در موج بعدی باشیم.

به باور ما این موج اصلاحی در صورتیکه سطح ۱۸۲۲ را رد کند می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۸۶۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بالا بکشاند.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه و اصلی ما اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۸۲۲ می باشد و چناچه این سطح با قدرت شکسته شود باید به انتظار استمرار اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تا رسیدن به هدف ۱۸۶۲ دلار/تن باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم