تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز با انتشار خبر بانک مرکزی سویس مبنی جدا سازی فرانک فرانک سویس از یورو (در نرخ ۱٫۲۰۰۰) قیمت زوج ارز یورو – فرانک رکورد نزولی تاریخی را از خود بجا گذاشت و امروز به میزان ۳۰ درصد سقوط کرد و همین یک موتور محرک کافی بود تا روند حرکت بازار ارز نیز تحت شعاع قرار گیرد.

یورو نیز در مقابل دلار به شدت سقوط کرد و به زیر سطح ۱٫۱۶۴۰ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۵) نزول کرد تا بار دیگر شاهد ادامه روند نزول یورو در مقابل دلار آمریکا و فرانک سویس باشیم و همانطور که گفتیم یورو کاملا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط خود تن دهد.

تردیدی نیست که حرکت کاهشی یورو در مقابل دلار آمریکا، ارتباط مستقیمی به انتشار خبر امروز بانک مرکزی سویس دارد و انتشار همین خبر برای فروشندگان یورو دلخوشی های زیادی را در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا در روز ۲۲ ژانویه به همراه آورده است.

به همین خاطر با اعلام خبر بانک مرکزی سویس تمامی ارزهای اصلی جهان در مقابل فرانک سویس به میزان قابل توجهی سقوط کردند و در واقع امروز شاهد وقایعی در بازار ارز بودیم که در طول تاریخ معاملات فرانک سویس بی سابقه بوده است.

سقوط یورو به فرانک از سطح ۱٫۲۰ به ۰٫۸۵ و دلار به فرانک از ۱٫۰۲ به ۰٫۷۰ همگی از حوادثی بودند که امروز بازار را شگفت زده کرد و این بار یورو در برابر تمامی ارزها طعمه حریقی شده که به ذوب کامل قدرت آن انجامیده است.

بطور سنتی، هنگامی که سرمایه گذاران متمایل به خرید دارایی های مطمئن می شوند و بازارهای این بخش رونق می گیرد، ارزش دارایی های مطمئن و امن سرمایه گذاری از جمله اوراق قرضه ، فرانک سویس و همچنین اونس طلا افزایش می یابد.

در نمودار اونس طلا همانطور که مشخص است شاهد افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۰ درصدی فیبوناچی از حرکت صعودی ۱۱۶۸ (پایین ترین سطح روز ۲ ژانویه) بودیم که نشان دهنده تلاش مجدد خریدارن برای عبور از این سطح و حرکت به سوی نرخهای بالاتر می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا