تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

با اقدام غیر منتظره روز گذشته بانک مرکزی سویس و کاهش نرخ بهره بانکی از ۰٫۲۵%- به ۰٫۷۵%- و اعلام جدا سازی فرانک از یورو و شکست سطح ۱٫۲۰۰۰ ، این خبر در طی ۲۴ ساعته گذشته سکوی صعود شدید اونس طلا را تشکیل داد و در حال حاضر، جو ناشی از خبر دیروز بانک مرکزی سویس (SNB)، اونس طلا را به بالاترین سطوح ۴ ماهه گذشته تقویت کرده است.

بنابراین امروز توجه اصلی بازار بر این خبر و ادامه افزایش قیمت اونس طلا خواهد بود و تا بدین جای کار توانسته بهترین رشد هفتگی خود را در ۱۱ ماهه گذشته تجربه کند. دستیابی قیمت به سطح ۱۲۶۶ بالاترین سطح از ماه سپتامبر به این سو محسوب می شود.

بازارها همچنان در شوک دیروز بانک مرکزی سویس قرار دارند که پس از سه سال اعلام نمود دیگر از سطح برابری ۱٫۲۰۰۰ در زوج ارز یورو – فرانک سویس حمایت نمی کند که در واکنش به این خبر شاهد افزایش حیرت آور فرانک سویس در برابر یورو و سقوط بازارهای سهام به خاطر تبعات این سیاست بر اقتصاد متکی به صادرات سویس بودیم.

مجموع ذخایر طلای صندوق جهانی اسپایدر به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری روی طلا نیز با ۱٫۳۵%+ افزایش به ۷۱۷٫۱۵ تن رسید.

از این رو پیش بینی ما برای امروز، ادامه تقویت اونس طلا است، امری که در صورت تحقق می تواند به صعود اونس طلا به سطح ۱۲۸۵ و حتی بیشتر یعنی سطح ۱۲۹۹ منجر شود.

از نظر تحلیل تکنیکال، در نمودار زیر مشخص است که قیمت موقتا با سطح مقاومت ۱۲۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) مواجه است و انتظار داریم که بعد از یکی دو بار عقب نشینی بزودی این سطح را بشکند و خود را تا سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۹ بالا بکشاند.

از نظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی قیمت اونس طلا از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) در درون یک الگوی گسترشی گوه (Wedge) یا کنج اتفاق افتاده است.

ضلع بالایی این این خط روند هدفی در حدود سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۹ را نشانه گرفته است که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c واقع شده اند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۴۲٫۹۱ (پایین ترین سطح ۱ دسامبر ۲۰۱۴) شروع شده است.

در چارت پایین می بینیم که قیمت در بالای سطح ۱۲۵۰ قرار گرفته است و بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً افزایشی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و عبور قیمت از سطح ۱۲۶۶ روندی کاملاً افزایشی را به همراه خواهد داشت.

در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید از نرخهای بالای ۱۲۶۳ و ۱۲۶۶ با تارگتهای ۱۲۸۵ و ۱۲۹۹ وارد عمل خواهند شد و برای امروز سطوح حمایت مستحکم اونس طلا بر روی نرخهای ۱۲۵۰ و ۱۲۴۱ (خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا