تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به این حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) پایان دهد و دوباره در سراشیبی سقوط به سوی سطح ۵۴۹۷ قرار گیرد.

از دید تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت ویو ، این حرکت برگشتی در قالب موج ۴ صورت گرفته که در حقیقت چهارمین موج از چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۶۳۴۴٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نشان می دهد که این موج در حوالی سطح مقاومت ۵۷۳۲ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است و ما هم اکنون در موج پنجم یعنی موج ۵ قرار داریم که این موج در حال کاهش قیمت به سوی سطح ۵۳۵۳٫۲۵ می باشد و کف کانال نزولی نیز حتی هدفهای بسیار پایین تری را در این موج نشانه گرفته است.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۵۴۹۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد که به محض شکست اولین سطح حمایت ۵۵۸۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۵۷۳۱ موجب افزایش به سوی سطح ۵۸۴۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

بنابراین از آنجایی که قیمت در کانال نزولی در حال تثبیت است بزودی شاهد کاهش قیمت جهانی مس به ترتیب به سوی سطوح ۵۴۹۷ و ۵۳۵۳ دلار/تن خواهیم بود که این سناریوی نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۵۸۷ دلار/تن بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تایید خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز به سوی سطح ۱۸۲۲ دلار/تن اصلاح کند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت پنج موجی قیمت تکمیل شده باشد.

این چرخه از امواج همانطور که در نمودار زیر مشخص است از سطح ۲۰۳۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱ دسامبر) شروع شده است و بررسی دقیق تر سطوح فیبوناچی هدفی در حدود منطقه ۱۸۲۲ و ۱۸۶۳ را نشان می دهد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته اند.

همانطور که مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در تلاش برای شکست و عبور از سطح مقاومت ۱۷۹۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) است و بزودی از این سدّ مقاومت عبور خواهد کرد و این موضوع می تواند راه را برای شروع یک حرکت اصلاحی و بازگشتی هموارتر کند.

از نظر تحلیل تکنیکال این چرخه از امواج الیوت بخشی از چرخه از امواج بزرگتری است که از سطح ۲۰۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۷ نوامبر) شکل گرفته است و شامل پنج موج می باشد و این موج برگشتی در قالب موج (۴) شناخته می شود که چهارمین موج از این چرخه بزرگ است و می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۸۶۳ برساند.

در این صورت برای امروز احتمال اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۱۸۲۲ و یا حتی ۱۸۶۳ دلار/تن امر چندان بعیدی نیست و ملاحظات تکنیکی عامل دیگری این حرکت اصلاحی تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم