تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

اگر بخواهیم از میان ارزهای اصلی یکی را به عنوان موفقترین انتخاب کنیم ، قطعا فرانک سویس (CHF) می تواند انتخاب مناسبی باشد. پس از اعلام بانک مرکزی سویس (SNB) برای برداشتن محدودیت سطح برابری یورو – فرانک در نرخ ۱٫۲۰ بعد از سه سال، این خبر سریعا موجبات خوشحالی فروشندگان یورو را فراهم آورد.

بنابراین گمانه زنی ها از سیاست های انبساطی و خرید اوراق قرضه دولتی از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) در جلسه هفته آینده عاملی است که دلیل اصلی سقوط یورو در مقابل دلار آمریکا به پایین ترین سطح ۱۱ ساله گذشته می باشد و به نظر می رسد که همچنان محرک خوبی برای ادامه این روند کاهشی یورو در مقابل ارزهای اصلی باشد. روند فعلی، نشان دهنده شتاب حرکت یورو در امتداد حرکت کاهشی است.

این مسائل همگی دست به دست هم داده اند تا یورو یکی از ضعیف ترین ارزها همچنان باقی بماند بطوریکه در برابر دلار، ین ژاپن ، فرانک سویس و بسیاری دیگر از ارزها نزول قابل ملاحظه ای داشته است. جمیع این عوامل موجب شده تا خرید اوراق قرضه دولتی اروپا هم اکنون در ارزش یورو لحاظ شود و این امر موجب نزول یورو شده است.

شکست یورو اما در برابر فرانک سویس جدی تر بود و رسیدن به پایین ترین حد خود در طول تاریخ قطعا خبر خوشی برای فروشندگان این ارز (EUR Bear) محسوب می شود.، بنا به گفته معروف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی یورو به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۱۳۷۶ (پایین ترین سطح نوامبر ۲۰۰۳) و ۱٫۱۲۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۰٫۸۲۲۸ به ۱٫۶۰۴۰) هستیم.

در زوج ارز یورو – دلار با توجه به قرار گرفتن اولین سفارشات فروش به ترتیب در ۱٫۱۶۷۵ ، ۱٫۱۶۸۰ ، ۱٫۱۷۰۰ ، ۱٫۱۷۱۰ ، ۱٫۱۷۳۵ ، ۱٫۱۷۴۰ و ۱٫۱۷۵۰ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش یورو در مقابل دلار و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین ۱٫۱۵۶۰ و ۱٫۱۵۵۰ است.

در شاخص دلار آمریکا (DXY) همانطور که در نمودار زیر مشخص است به دلیل نزدیک شدن قیمت به سطح ۹۲٫۶۹ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) خریداران کماکان متمایل به خرید با تارگتهای ۹۳٫۷۷ و ۹۵٫۵۳ سپس ۹۸٫۳۷۲ هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی ایندکس دلار آمریکا، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار