تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن با سطح حمایت ۵۶۹۴ دلار/تن روبرو شود و به سوی سطح مقاومت ۵۷۹۱ افزایش یابد.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) آغاز شده است.

در چارت زیر به وضوح مشخص است که قیمت جهانی مس به زیر سطح حمایت ۵۷۴۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یافته است و ممکن است تا حدود سطح ۵۶۹۴ نزول کند.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷۴۸ سیگنال استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۵۷۹۱ صادر خواهد کرد و  قیمت جهانی مس در این موج می تواند تا حدود منطقه ۵۸۳۵ و ۵۸۸۹ افزایش یابد که این نرخها به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته اند.

بنابراین برای امروز با توجه به اینکه سطح ۵۶۹۴ حمایت بسیار مستحکمی خواهد بود، انتظار می رود که خریداران مس از این نقطه با تارگت ۵۷۹۱ وارد بازار شوند و همچنان بر این باوریم که نزدیکی سطح حمایت ۵۷۹۱ می تواند فرصتی برای ورود خریداران باشد.

اگر این سطح مقاومت نیز شکسته شود، باید به انتظار افزایش بیشتر قیمت جهانی مس به سطوح ۵۸۳۵ و ۵۸۸۹ باشیم که این سطوح در نمودار زیر به مشخص شده اند. از این رو، انتظار می رود معامله گران در محدوده سطوح حمایت ۵۶۹۴ دلار/تن اقدام به خرید مس کنند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در اطراف سطح ۱۸۲۲ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و بدین ترتیب با زیر نظر داشتن این سطح حمایت باید منتظر نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۸۶۲ باشیم تا شرط اولیه صعود قیمت مهیا شود.

به باور ما حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) آغاز گردیده هنوز تکمیل نشده است. بررسی سطوح فیبوناچی هدفی در حدود سطح ۱۸۶۳ را نشان می دهد و همچنین سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۱۸۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۲۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۷۹۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باشیم و در این صورت باید منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت در میان مدت باشیم.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است در صورتی که این سناریوی نزولی به وقوع بپیوندد راه مس برای رسیدن و گذر کردن از سطح ۱۷۵۷ در روزهای آینده هموار خواهد شد.

بنابراین نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی دو ناحیه مهم را نشان می دهد که این دو ناحیه بسیار مهم سطوح ۱۸۲۲ و ۱۸۶۲ دلار/تن هستند و در ورود قیمت به این مناطق به احتمال قوی نقش ساپورت یا رزیستنس را برای قیمت خواهند داشت که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم