تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تحلیل روز گذشته اونس طلا همچنان معتبر است و دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد، تلاش اونس طلا برای عبور از سطح ۱۲۸۵ تاییدی از ادامه روند صعودی آن است و در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال ادامه حرکت صعودی بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است از اوایل ماه نوامبر بر روی نمودار یک ساعته اونس طلا، الگوی گوه (Wedge) بوجود آمده است. در حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۲۸۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده و قرار گرفتن قیمت در بالای این سطح تاییدی بر ادامه حرکت صعودی تا سطوح ۱۲۹۹ و حتی ۱۳۲۲ خواهد بود.

همانطور که روز گذشته گفتیم در نمودار پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۴۲٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر ۲۰۱۴) آغاز گردیده است و همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع خریداران است و قیمت اونس طلا در این موج می تواند تا سطح ۱۲۹۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) و حتی تا سطح ۱۳۲۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد.

نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی و عدم اطمینان از وضعیت بازارهای مالی اروپا ، جلسه روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا، انتخابات روز یکشنبه یونان و کاهش پیش بینی صندوق بین المللی پول (IMF) از رشد اقتصاد جهانی همگی موجب توجه معامله گران به اونس طلا به عنوان دارایی مطمئن گردیده است و قیمت همچنان در نزدیکی بالاترین سطح ۴ ماهه گذشته در نوسان است و بار دیگر خصوصیت “دارایی مطمئن” موجب اقبال سرمایه گذاران به اونس طلا گردیده است.

مهمترین خبر این هفته، اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) در خصوص خرید اوراق قرضه دولتی است که انتظار می رود در روز پنجشنبه با توجه به تضعیف شرایط اقتصادی در منطقه یورو و تورم منفی، بانک مرکزی اروپا اقدام به خرید اوراق قرضه دولتی نماید و در واکنش به این تحولات پیش بینی می کنیم اونس طلا به سوی سطح ۱۲۹۹ افزایش یابد.

برای امروز، انتظار ادامه نوسانات بازار و استمرار شرایط عدم اطمینان را داریم و بار دیگر، عمده توجه معامله گران اونس طلا به بازارهای سهام و خبرهای جاری است و شرایط ریسک گریزی تمایل سرمایه گذاران برای خرید اونس طلا را افزایش میدهد. سطوح حمایت مستحکم بر روی نرخهای ۱۲۶۳ و ۱۲۵۵ و ۱۲۵۰ تشکیل شده است و در صورت شکسته شدن سطح ۱۲۸۵ راه برای صعود اونس طلا تا خط مقاومت روند در نرخ ۱۲۹۹ هموار خواهد شد که در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا