تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

انتظار داریم حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا باز هم ادامه یابد و از این رو، فروش در نرخهای بالا بهترین گزینه است و شروع حرکت کاهشی را دور از انتظار نمی دانیم و از این رو، بهتر است به جای خرید در نرخهای پایین، همچنان در نرخهای نزدیکی سطوح مقاومت اقدام به فروش نفت کرد.

برای امروز همانطور که در نمودار زیر مشخص است سقوط قیمت به زیر سطح حمایت ۴۷٫۵۸ دلار/بشکه می تواند حرکت اصلاحی فعلی را متوقف کند و راه را برای سقوط مجدد تا سطوح ۴۶٫۲۹ و ۴۴٫۲۰ هموار نماید. این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است.

سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۴۹٫۶۷ قرار دارد و پس از آن سطح ۵۱٫۳۷ نقش مقاومت اصلی قیمت را برعهده دارند. اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای نفت فراهم آورد. در این میان، بی شک، جلسه روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به نظر می رسد، تمایل به فروش نفت همچنان از اولویت های معامله گران است و نفت همچنان کالای ضعیف بازار باقی خواهد ماند.

برای امروز همانطور که در چارت پایین مشخص است چنانچه سطح حمایت ۴۷٫۵۸ با قدرت شکسته شود در چنین وضعیتی فروشندگان نفت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

امروز، اخبار مهمی از اقتصاد آمریکا منتشر نخواهد شد و بازار نفت بیشتر به تحولات بازارها سهام معطوف خواهد بود و انتظار داریم بازار نفت به تحولات کلان اقتصادی توجه کرده و در این میان با توجه به کاهش اعتماد بازار و افزایش میزان ریسک گریزی، نفت به روند کاهشی خود ادامه دهد.

از آنجاییکه نفت به عنوان کالای پرریسک برای سرمایه گذاری محسوب می شود، قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان در زیر سطوح مقاومت خود قرار دارد و تا هنگامیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۴۹٫۶۷ دلار/بشکه قرار دارد، روند کلی همچنان نزولی است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت به سوی سطح ۴۷٫۶۱ دلار/بشکه کاهش یابد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است در طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت نفت برنت به زیر سطوح حمایت ۴۹٫۵۳ و ۴۸٫۸۰ کاهش یافته که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار داشت.

در حرکت نزولی، امتداد سقوط نفت برنت، راه را برای فرود بیشتر تا نرخ ۴۷٫۶۱ هموار کرده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید. به باور ما شکسته شدن سطوح حمایت ۴۹٫۵۳ و ۴۸٫۸۰ بار دیگر فرصت خوبی را برای فروشندگان نفت برنت فراهم کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است تا هنگامیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۵۰٫۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد، روند کلی همچنان نزولی است، در این صورت، شاهد کاهش و ادامه فشارهای نزولی بر نفت برنت خواهیم بود. این موضوع می تواند روند کاهشی نفت برنت را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

از سوی دیگر، مسلم است که در صورت شکست مقاومت ۵۰٫۱۳ ممکن است نفت برنت در کوتاه مدت ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد که این سناریو برای امروز مورد توجه نیست.

بنابراین می توان گفت هرچند در طی روز گذشته، نفت برنت سعی در حفظ قدرت کاذب خود کرده بود، اما با حرکت روز گذشته و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است.

شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۸۰ می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن کمک بیشتری کند و نیز چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته قیمت همچنان پایین سطوح ۴۸٫۸۰ ، ۴۹٫۵۳ و ۵۰٫۱۳ تثبیت شود باید در انتظار یک سقوط جدی برای نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۴۷٫۶۱ و ۴۵٫۵۹ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت