تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

ورود معامله گران به پوزیشن های فروش یورو فرصتی است که در حال حاضر برای آنها ایجاد شده تا بار دیگر فرصتهایی را بدست آورند. با توجه به ادامه گمانه زنی ها از محرکهای اقتصادی بانک مرکزی اروپا (ECB) از این رو، به باور ما در شرایط فعلی، بهترین گزینه، فروش یورو است و در این خصوص، نه تنها آمارهای فاندامنتال مویّد این موضوع است بلکه نمودارهای تکنیکال نیز مشخص کننده ادامه روند نزولی یورو است.

در جفت ارز یورو – دلار امروز فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش در نزدیکی سطوح ۱٫۱۶۱۰ ، ۱٫۱۶۱۵ ، ۱٫۱۶۳۰ و ۱٫۱۶۵۰ و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین و اهداف نزولی ۱٫۱۵۵۰ ، ۱٫۱۵۳۰ ، ۱٫۱۵۱۰ و ۱٫۱۵۰۰ است. در این هفته، مهمترین اخبار بازار مربوط به اعلام نرخ بهره بانکی کشورهای مختلف ( انگلیس، اروپا کانادا و ژاپن)  است.

در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا بیشتر نوسانات بازار بر روی یورو و زوجهای همراه آن بود که عمده ی دلیل سقوط یورو به خاطر انتظارات بازار از خرید اوراق قرضه دولتی توسط بانک مرکزی اروپا است. این همان سایه هراسی است که بر یورو سنگینی می کند و پیش بینی می شود، با اتخاذ این تصمیم، حرکت نزولی یورو امتداد بیشتری یابد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از بانکهای مرکزی، در حال تغییر ذخایر ارزی خود از یورو هستند.

در سایر تحولات، برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۹۳٫۷۷۶ را تاچ کند و در صورت شکست این سطح تا حدود منطقه ۹۵٫۵۳۳ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار گرفته است که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) آغاز گردیده است.

مقاومت بعدی در تایم فریم روزانه بر روی سطح ۹۵٫۵۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده است. در نمودار بعدی تایم فریم هفتگی بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۱) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) سطح مقاومت قیمت را اندکی بالاتر و بر روی سطح ۹۵٫۸۵۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشان می دهد.

در نمودار روزانه به باور ما این موج افزایشی ۳ قدرت خوبی برای افزایش شاخص دلار آمریکا به سطح ۹۸٫۳۷۲ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی دیده می شود.

برای این هفته با توجه به اینکه سطح مقاومت اولیه ۹۲٫۶۹۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) با قدرت شکسته شده است از این رو برای هفته جاری هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی شاخص جهانی دلار آمریکا محدود به این سطح می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار