تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا اگر امروز سطح حمایت ۴۶٫۲۹ دلار/بشکه شکسته شود، قیمت تا حدود سطح ۴۴٫۲۰ کاهش خواهد یافت که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی واقع شده است و آخرین مانع در برابر ریزش قیمت به سطح ۴۴٫۲۰ می باشد. اما اگر موفق به شکست سطح حمایت ۴۶٫۲۹ نشود با توجه به بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در صورتیکه از بالا سطح مقاومت ۴۷٫۵۸ شکسته شود می تواند قیمت را تا حدود سطح ۴۹٫۶۷ برساند.

بدین جهت شرط خروج از کانال و صعودی شدن قیمت، عبور از سطح مقاومت ۴۷٫۵۸ و تثبیت پرقدرت قیمت در آن سوی این نقطه است که سیگنال پررنگی برای افزایش به سوی سطح ۴۹٫۶۷ صادر خواهد کرد. با این حال این انتظار وجود دارد که خریداران بخشی از ظرفیت خود را برای بالا آوردن قیمت از دست داده باشند.

اکنون پیش بینی می کنیم تا زمانیکه شاهد شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷٫۵۸ نباشیم، حرکت در همان روند کاهشی ادامه یابد و برای امروز اگر این سطح حمایت ۴۶٫۲۹ که بر روی سطح فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد، شکسته شود و قیمت به نرخهای پایین حرکت کند، فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش و سقوط تا نرخ ۴۴٫۲۰ دلار/بشکه فراهم خواهد آمد.

در نمودار زیر کاملاً به وضوح مشخص است که قیمت برای عبور از سطح مقاومت ۴۷٫۵۸ با دشواریهای خاصی روبرو است و با توجه به نوسانات قیمت به نظر می رسد احتمال شروع حرکت کاهشی به زیر سطح ۴۶٫۲۹ وجود دارد.

اکنون زمان حساسی برای نفت است و هرچند در سطوح فعلی از ورود به پوزیشن جدید خودداری می کنیم، نوسانات قیمت طی روزهای آینده می تواند مشخص کننده جریان اصلی قیمت باشد.

شکسته شدن سطح ۴۶٫۲۹ می تواند منجر به تشکیل حرکت کاهشی قدرتمندی گردد و با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب فاندامنتال اقتصاد جهانی، احتمال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح ۴۶٫۲۹ دلار/بشکه نیز بعید نخواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در صورتیکه بتواند از سطح حمایت ۴۷٫۷۸ دلار/بشکه عبور کند تا حدود سطح ۴۶٫۵۰ کاهش یابد که این هدف محل برخورد قیمت با خط روند کاهشی می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۴۹٫۰۶ قرار دارد و اگر از بالا سطح مقاومت ۴۹٫۰۶ شکسته شود، آنگاه می توان انتظار شروع حرکت افزایشی تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۸۵ را داشت.

تثبیت کامل قیمت نفت برنت در پایین سطح مقاومت ۴۹٫۰۶ نشان می دهد، فروشندگان در حال به کنترل درآوردن اوضاع هستند و با شکسته شدن سطح ۴۷٫۷۸ (پایین ترین سطح روز ۲۰ ژانویه) هنوز هم بر این باوریم که نفت برنت تحت فشارهای نزولی باقی خواهد ماند.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) آغاز شده است. مقاومت بعدی نیز بر روی نرخ ۴۹٫۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد.

برای امروز با شکسته شدن سطح ۴۷٫۷۸ فروشندگان زیادی آماده ورود به پوزیشن های فروش خواهند شد و این نشان دهنده آن است که معامله گران در حال حرکت برای استمرار حرکت کاهشی هستند.

از منظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت برنت انتظار میرود قیمت به نواحی پایین تر ۴۷٫۷۸ دلار/بشکه هدایت شود تا بتواند دوباره پتانسیل کاهش دوباره را کسب نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت